Pages

Saturday, April 23, 2011

Practice Makes Perfect

So aku kena tahan dengan makcik polis trafik on Friday aku nak balik Kedah kat korner masuk LKSA heading to satu roundabout sebelum masuk Seksyen 16. Serius aku tak tipu bila aku cakap aku terkejut bila nampak diorang buat roadblock. Seronok beliau stopkan aku kat tepi jalan dan asyik question apsal aku berenti kat depan sana dan tak pakai tali pinggang keledar. Aku cakap la aku buka sebab cermin tingkap aku tak boleh buka, so, masa bayar tol tadi, aku bukak tali pinggang tu ha. (seriously, aku memang tak pakai tali pinggang selama2 ni, UNLESS bila 'rajin' or bila disuruh orang sebelah)

Tadi siang, aku kena tahan lagi kat korner masuk depan Medan Bendahara. By one JPJ guy yang bajet hensem. Soalan yang sama "Awat tak pakai tali pinggang? Masa belajar bawak kereta dulu, cikgu tak ajaq ka?"

Well, Encik JPJ, practice makes perfect. Walaupun masa first time kena tahan roadblock gitu, and that time makcik polis trafik tahan gua; gua berpeluh sakan, dengan lu yang gua tahu takde pistol untuk tembak dan letak sebilah dua parang kemudian dan kata gua dikehendaki atas kes pecah rumah, satu je jawapan untuk lu.

"Oh, mana la saya peghasan, Encik. Saya gomuk. Tak perasan tak pakai tali pinggang. Sama ja"

No comments:

Post a Comment