Pages

Saturday, July 9, 2011

Movie Review: KL Gangster

[disclaimer~review ini bias kerna gua tak suka shamsul yusof. nuff said]

12 KALAU dalam movie ini.

1. KALAU semua taiko gangster cina nama haiwan - Shark, Dragon dan King (maybe derived dari King Cobra) kenapa samseng melayu tak pakai Helang, Sesumpah atau Kupu-kupu?

2. KALAU bukan budak darjah 5 sekolah rendah yang pandai lukis mural macam kat laluan bacaan tepi bilik guru (ahem) siapa lagi yang lukis tattoo kat tengkuk Shark?

3. KALAU Ady Putra asyik gigit rokok tapi tak cucuh2 walaupun sekali, adakah rokok yang tidak dicucuh tersebut didermakan ke Persatuan Pesakit Kanser Paru-Paru Malaysia?

4. KALAU choreographer fight scene Aaron dan AdyPutra adalah Corrie, mungkinkah choreographer fight scene Shamsul Yusof seorang penari ballet yang sangat graceful? (kan gua cakap gua tak suka dia?)

5. KALAU AdyPutra boleh tayang six-pack dia dan buat gua kata "Oh La La", tidakkah Aaron Aziz juga WAJIB berbuat demikian?


6. KALAU Abang Long Padil kena tanam pisau panjang di perut, masihkah beliau hidup?

7. KALAU penulis skrip bukan seorang dari kelas Sastera, mana datangnya "jangan sampai aku potong kau 18, baru kau erti penyesalan?" *gelak guling-guling*

8. KALAU gangster cina sama cina berborak, diorang memang cakap bahasa Malaysia ehh??

9. KALAU banyak kaca berderai seperti bebutir pasir di tepian pantai, tidakkah badan pelakon calar balar dek kaca itu? (gua tau la kaca tu buat dari gula, tapi, effect kaca dia mana? mana?)

10. KALAU Shark suka cari pasal, apakah King yang berdialek 100% melayu itu seorang stalker kerna selalu appear so suddenly tiapkali Shark buat pasal?

11. KALAU sesebuah kawasan gangster adalah seperti Pasar Borong Selangor, mungkinkah kantin sekolah rendah kat Kelana Jaya adalah kawasan sejenis gangster juga?

12. KALAU kongsi gelap cina or mana-mana persatuan cina tak amik port pun pasal Petaling Street, dialek cam bangang serta depiction of betapa cina dan gangsterism sangat berpadu tenaga dan jiwa, apsal PEKIDA yang panas lebih?

Gua Google Image gambar KL Gangster, gua nampak THIS as second photo.

SUNGGUH GANGSTER..... LMAO!!!!!

No comments:

Post a Comment