Pages

Sunday, September 18, 2011

Movie Review: Hantu Bonceng

Soalan:
Kata dah beli Hantu Bonceng kat Astro First? Ha..amacam? Taknak komen ke? 
Rgawr

Jawapan:
Memang nak komen. Gua nak cakap, memang betullah cakap gua, manusia layak penggiat seni (kini) kat Malaysia ni cuma dua orang sahaja. Cuma dua orang ni saja yg boleh tarik gua masuk panggung dan buat cerita bermakna dan research gile sebelum buat cerita. Dan Ahmad Idham takde dalam waiting list pun.  

Okay, hari tu masa gua tengok Tolong Awek Aku Pontianak tu sebab Bob yang suruh.

Lepas Adnan Sempit dan Derr nya, sumpah gua takde hal lu nak sampah masyarakatkan tujuh ratus kali mat rempit dua ekor yang dok to'kk lagak-maknyah-camharom tu. Tapi gua nak tanya, hebat kah perasaan mempermainkan agama? Semata-mata nak orang bayar tiket RM12 per person yang kebanyakan mat rempit dan couple, anda alah bisa menjatuhkan agama? WOW! Tahniah. Betullah cakap ustaz gua dulu, buat benda haram ni best, bukan takat best, meriakkan lagi tambah...

Btw, orang jahil je rajin pakai "Tuhan takkan mengubah nasib seseorang melainkan dia mengubah nasib sendiri" Punya lah banyak ayat, hadith yang ada yang sampai kat kita? Itu je boleh terpikir?  

alahai~ dah nama buta agama, to'kk

Dan the great cerita pasal "salah di sisi undang-undang" - abis menunggang motor secara merbahaya dan menyebabkan kematian takpe la pulak? Takde langsung scene Amran keluar masuk balai polis setelkan hal, tetibe angkut bangkai motor dia pergi beli motor baru kat orang Siam. Skipping lalalitamplom check in hospital, masuk kerja lepas accident. Best part is, siap semua celebrate "perempuan yang mati bonceng motor ko hari tu belum ada yang tuntut" lantas dengan senang hatinya si Amran tu meneruskan kehidupan tanpa rasa bersalah sampailah hantu Maya tu dok ganggu.

Gila mempersendakan PDRM gak kan? Takde siasat motorsikal/mat rempit/si mati tersebut, haprak sangat ke polis kita yang brutal sampai takkan tak boleh trace kot nombor plat motorsikal, takde soal-siasat and takde juga polis nak carikan keluarga si mati padahal boleh pulak sorang nurse nama Halimaton dapatkan alamat gitu je dan pegi cari Ayu.

Takde komedi sangat pun... cikai2 je aku tengok lawak Si Zizan. Bila la Ahmad Idham nak buat komedi cam dulu2 tu.. Ala, komedi yang lawak nak mampus macam "saya nak buat macam mana ni, tok? bini saya dah terapung ni" 

Gua gelak WTF dua hari dok teringat line tu. Tu baru kita panggil komedi, bro!

Tu agama, hena undang2.. gua tonjolkan perkara paling severe dalam movie ni, gua nak cerita pasal tatabahasa. "Ko pergi tabur air kat simpang..." REALLY - TABUR AIR? 

Err... seriously, PDRM taknak saman ke? LOLOL

No comments:

Post a Comment