Pages

Monday, January 30, 2012

Mari Offer Penampar

"aku bukan nak dengar ko ceramah, aku nak cerita masalah aku kat ko..."

nak je gua penampar sedas dua manusia cam gini. tadi kemain, nanya2 gua nak buat camne, masalahnya begini2, luahan perasaan gua rasa dah boleh buat movie bajet rendah.

kalo taknak dengar pendapat gua, jangan datang mengadu domba kat gua.

"ko bukan tak tahu kot, perempuan nak orang dengar masalah diorang..."

ini satu lagi mitos bohong orang perempuan. bila dalam masalah, gua rasa spesis yang paling cepat bertindak adalah perempuan (that is lepas dia menangis) - gua tak question sama ada bodoh atau pandai tindakan afterwards tersebut itu - and seriously, ko tu pun bukannya jenis berenti bercakap.

paham satu perkara, bila ko rujuk kat seseorang, ko kena tahu jugak - bila lepas ko bercerita, ada hak untuk orang tu nak reflect kepada ko - be it dia nak pujuk hati ko ke, nak ceramah ko ke, nak bagi idea ke - dia boleh cakap, ko boleh dengar...

dah cerita kat kita, kita bagi dah pilihan solusi, boleh pulak pegi post status banyak2 kat Facebook.

Para pembaca sekalian, inilah yang kita panggil attention whore. Mari offer penampar.

No comments:

Post a Comment