Pages

Sunday, March 25, 2012

Motherland

I was watching Russell Peter's 45min Stand up Comedy Live on NBC? Kot? Not important. He mentioned that India's motherland is England. Ini show lama dulu. Gua baru tahu kewujudan si Russell ni.

Dulu gua selalu dengki kat lecturer CPC gua - dia Brits yang kawen dengan orang Kelantan dan cakap Kelantan manis bersepah. Sapa-sapa yang pernah dia cakap Kelantan, korang antara yang bertuah.

Dengki gua tertumpu kepada anak-anak dia sebenarnya - if kita tanya anak-anak dia;

"Raya ni, abang nak balik kampung mana?"
"England"

Tak ke paling panjang PEH korang? PEHHHH!!!!!

Come to think about it, dari lawak cam haram Russell Peters tu.. gua rasa.... Malaysia punya motherland pun England.

Hah! Sudah~

Cuba korang fikir - kita apply common law, kita pernah di bawah so called naungan the Queen ... ah! itu bangang...... kita dulu dijajah diorang, diambil segala hasil bumi, diperkotakkasutkan and sekarang, kita tiga pat tahun sekali kena join adik-beradik kita pegi sukaneka that we'ols call "Commonwealth Game"...

So, Gua betul la cakap motherland Malaysia is England... kan? kan? Takpe la, nanti gua balik kampung. William, Kate... nanti gua balik, kita pegi horse riding sama-sama, okeh?

2 comments:

  1. Memang England Motherland la. Kalau tak, pasal apa orang kita nak pergi Harrods kat KLCC. Pastu kat Oxford Street tu kalau baling batu mesti kena org Malaysia punyer. Tu tak masuk yg pergi London, seminggu terus ada Motherland accent.

    ReplyDelete
  2. akak tengok lawak ke der, eh? hahah ahaha.

    ReplyDelete