Pages

Tuesday, June 12, 2012

Movie Review: SnowWhite & The Huntsman

Yeah, aku kembali memberikan input movie review yang lain dari yang lain...

Aku suka SnowWhite versi ni. Aku pernah hunus pedang samurai masa dengar SnowWhite yang Grimm Brothers. Yang helpless dan cuma menunggu diselamatkan. Kalo mati kejung kat situ, ya, dah jenis redha... Itu dan Sleeping Beauty, macam haram. Yang other version Sleeping Beauty lagi haru.. 

Sat... tarik nafas.... 

Kristen Stewart, minah semput dalam Twilight akhirnya jadi seseorang yang boleh berdialog lebih banyak. Menarik movie ni, cuma lengthy. Sumpah, bagi aku agak draggy dan bosan kat depan2 tu. Bukan sebab aku sebal tak dapat Johnny Depp aku, ok..

Mystical animal bagi aku, reindeer dengan tanduk cabang banyak2 tu tak menarik langsung. Pixies dengan mata besar itu tak comel langsung. Aku prefer Aslan. Baru majestic. Dan bila sorang dwarf tu mati, baru tinggal 7 dwarfs... perasan tak? perasan tak?

Aku still tertanya, bila William kiss SnowWhite, dia tak bangun...tapi bila the Hunstman yang buat hidung aku berdarah tu kiss, dia terus bangun....kenapa eh? kenapa? kenapa? Tapi aku dah agak memang dia bangun masa Chris kiss dia, Chris Hemsworth tu hero.. Ko nampak tak title dia ada "The Huntsman", takde pun SnowWhite and William kan? kan?

Masa Chris Hemsworth tu berlutut dan pandang kat SnowWhite masa dia ajak perang, gila jantung aku skipped a beat. Hensem berbillion la Chris ni... Hamboi! Berkenan betul aku... 

Aku rasa Charlize Theron sangat gorgeous dan bold. Rasa2nya besok masa dia tua, if dia tak pakai botox, gitulah rupa dia... natural aging y'all. 

Satu lagi watak yang menarik perhatian aku adalah makcik yang jual beer dengan kuih tu... haha.. Pergi la tengok kalo tak caya.

No comments:

Post a Comment