Pages

Tuesday, May 10, 2011

Entri Serius (TT)(Tidur, TakMandi)

Selama gua menghippie di rumah, dengan sekali sekala bapak gua tanya bila nak kerja, mak gua bebel asyik makan, pemalas tolong buat kerja rumah, dan abang gua asyik minta Rm90 nak bubuh astro kat rumah - gua memang tidur lambat tatkala malam menjelma.

Apa taknya, masing-masing kena ambik nombor nak main internet. Anak Encik Rahman dah empat orang, termasuk menantu Encik Rahman sorang - gua nak nakdapat berukben yang bukan beruk tapi cam cakcibur ni dah dapat pukul brapa?

Dah berminggu jugak gua tidur lambat dan hakikatnya bangun lambat. Tanya la kawan-kawan gua yang ajak gua berjimba. Punya mustahil gua nak dapat keluar pagi2.

Gua selalu tidur pukul 2.30pagi. Ye lah, lepas cerita Bella kat TV3. TV gua buka sebagai peneman je. Habis sinetron cam bangang "yg baik, baik nak mampus, yg jahat, setan pun nangis" gua pun masuk tidur. Habis, dah jadi gitu, gua cuma boleh bangun tidur dalam pukul 10pagi.

Bila gua bangun lambat, gua kena setel rumah dulu sebelum Mak gua start bercerita. Korang taknak dengar punya. Lantas, macam maid Indon yang berkaliber, gua cuba siapkan semua sebelum kul 1tghari. (gua takde la buat semua sekali, tapi kebanyakannyalah)

Maka, waktu mandi gua akan ternaik kat pukul 3petang. Habih, gua kena la rehat dulu sambil layan Sejuta Cinta Marshanda. Pastu kalo kaki gua kena semut-semut, gua terpaksa lepak lagi sampai pukul 4, lepas layan Sergio dalam Marimar.

Malam tadi, gua berazam ingin mengubah diri. Gua tidur pukul 12.30malam. Gua naik ke bilik sambil cari handphone2 gua. Gua set alarm ke pukul 7am. (Takpe, kita start pelan-pelan, gua cakap kat diri-sendiri) Gua tukar lagu alarm ke lagu Linkin Park. Gua rasa, insyaAllah senang bangun bila dengar lagu rock pepagi kejut kita bangun.

Pagi tadi, gua bangun pukul 9.50am. Dan sekarang dah pukul 1ptg lebey2, gua masih belum mandi.

No comments:

Post a Comment