Pages

Saturday, May 28, 2011

Movie Review: Kongsi


Gua dengar kutipan juta-juta gak la movie Farid Kamil ni. Oleh kerana, bak kata Fanerrific;
"Industri trailer kat Malaysia ni sangat cemerlang. Cerita bodoh cam Keparat tu pun kita akan rasa nak tengok"
lalu gua tempted nak tengok, maka gua pun plan cocok adik gua beli Kongsi kat AstroFirst yang kemudian menjurus kepada cocokan kepada brader gua untuk sms BELI dan mengikut apa kata sms tersebut. Miahahahaha.... DAPAT! Yes! Yes!

Seingat gua, cerita bangang bajet movie HongKong FK pasal mat rempit dulu pun kemain gak. By the way, gua dah tengok citer Rempit V6 tu (kat rumah Aya Lautner) - cerita takde arah. Gua tau ni, FK punya target group datang panggung adalah mat-mat rempit. Good strategy, bhai!

Gua sangat tak paham kedatangan Shaheizy Sam berambut mohawk ke KL. Apa motif dia? Apa yang bakal dia dapat dari kekucarciran tersebut?

Bila Tumulak dendam sama Shariff Sharifuddin, tidakkah itu dendam kesumat peribadi? Kenapa Kempedu sangat memahami dan punya taman dihati? Apa kena mengena Kempedu (which, sangat jahanam sebagai nama seorang Thai) yang siap sediakan semua barang dalam tilam tersebut? (pestaim dengar Bront Palarae cakap siam, seksi you, auww~)

Dan soalan gua yang seterusnya, kenapakah mesra benar perhubungan antara Polis Diraja Malaysia dan geng2 kongsi tersebut? Siap boleh datang melawat balai seadanya. Siap ada undercover polis jaga rumah Mikail. Gua tak suka Mikail tu, ada tatu kat tetek.

Gagal benar scene Tumulak dan Yana terjun dari atap ke tanglung itu. Bukankah itu stunt zaman Jackie Chan masih berhidung besar? 15 tahun nan lalu, brader FK.

Paling jahanam bila geng kongsi gi rompak 7Eleven je. Bwahahaha! Gua gelak guling-guling! Itu kerja sorang je la kat Amerika. Pasal kat Mesia sampai sampai 3 orang? Gi la rompak kedai emas ke. Apa raa lu!

Scene ala-ala CSI tengah autopsi cam scene jiran nak beranak dalam labour room dowh! Berapa besar dia bullet dalam badan mat yang rompak 7E tu. Lu tayah tipu tv junkie yang layan CSI, CSI:Miami dan CSI:NY yang sangat kronik cam gua. FYI, gua layan juga Leverage sekarang.

Citer ni pace laju, okey, tak meleret NAMUN jalan cerita takde berkembang, which kebanyakannya memaksa gua buat inferens sendiri. Gua kan pemikir yang kritis dan serius.

Notakaki: By the way, kalau korang nak tahu, yang mamat pencopet handphone bini Shariff Sharifuddin itu adalah adik Farid Kamil yang dulu waktu di Sek Dato Syed Omar sangat cute dan innocent. Dia pakai spek dan songkok kat sekolah, gua tell you. Masa dia datang rumah gua time kenduri gua nak masuk UIA dulu, agak tak keruan jugak gua. Sebab gua dok usha adik FK tu kat sekolah. Dan gua tak tahu pun adik FK tu kenal brader gua. Brader gua lagi la tak tahu apa-apa.

Notakaki 2: Jangan cakap kat brader gua. Gua tetak lu! Heh

No comments:

Post a Comment