Pages

Tuesday, August 23, 2011

Resepi Ayam Golek Nuri

Perrghhh....

Alambagai gua tengok memasing lawan upload masakan and/or makanan berbuka. Siap bagi resepi, cara-cara penyediaan lagi. Gambar? Wajib ghunnah dengan mereka adanya berposing sakan dari wujud makanan dalam pinggan sampai licin. Gua yang hampir takde makna kehidupan dapur ni pun terpanggil untuk berkongsi..

Gua present kat korang.... Ayam Golek Nuri~

Bahan-bahan;
Ayam Sekor
Rempah Kari
Santan

Cara-cara Penyediaan;
1. Mula-mula bersihkan ayam, lepas tu simpan dalam peti sejuk.
2. Amik kunci kereta, pegi kat Bazaar Ramadhan (kalo gua, yang terdekat kat Taman Nuri) pegi kat hujung-hujung sket, ada sorang brader yang muka ala-ala Halim Othman pakai baju pagoda putih, topi Barisan Nasional, berseluar yankee sedang memutarkan roda seperti dalam Roda Impian. Tapi, takde la kadbod tulis duit juta-juta, ada la ayam tujuh lapan ekor kena sula atas roda tu.
3. Beli ayam tersebut dengan harga RM18 sekor.
4. Bawak balik dan hidangkan mengikut citarasa anda.

Apa nak buat dengan rempah kari dan santan tu? Kat rumah gua jualkan aje. Rumah gua kan grocery.

*gelak sendiri*

No comments:

Post a Comment