Pages

Wednesday, February 8, 2012

Movie Review: First Love (A Crazy Little Thing Called Love)


Ini filem Thai pasal cinta monyet. Bukan cerita Snow White. Macam cerita oh yeah, oh yeah My Girl dan Jeab tu...

Cerita ni comel, boleh buat korang tersenyum panjang. Macam gua. Gua masih senyum ni. Sebab gua pun pernah ada cerita-cerita macam tu.. heh.

Cuma, gua bengkek la part cerita dia menunjukkan sangat yang pompuan kena jadi putih, berambut panjang dan cantik baru lelaki nak perasan.

Mana ada hero yang tanam pokok bunga pastu keep record of the progress growth of the pokok dan buat skrapbook about it? Mana ada! *mata bintang-bintang*

Paling awesome dalam cerita ni adalah si Chone ( mamat sangat cute) tu suka dekat Nam dari masa dia huduh lagi. Cuma pastu aku sedar, benda cam tu susah bebenor nak berlaku dalam realiti.

Dan ending dia agak sakit ati, macam nak cepat-cepat abiskan je. Macam mana wartawan rancangan tu dapat skrapbook Chone masa sekolah? MACAM MANA?

Hebak betol wartawan ni.

Cuma, gua juga tak faham cerita cinta squid dia ekceli. Gua malas over-analayzed.

Once a upon a time, there were two squids. They had traveled until they met each other. Then, they fell in love. They became a couple. Finally, they got married. On the day of marriage, squid priest told them to hold hands. So, they held each other’s hands, held the hands, held hands, held hands, held hands, held hands......


Am being extra nais to y'all:

A detailed review (in English) HERE
Watch the movie (English subbed) HERE

No comments:

Post a Comment