Pages

Thursday, August 2, 2012

Catatam Rawak Olimpik

Queen Elizabeth tu succeeded throne dari bapak dia, bapak dia dapat dari abang dia, David. Abang dia tu dok gilakan sorang pompuan dari Baltimore yang dah pernah kawen. So, time tu, mana ada kedudukan seorang mak janda dan orang biasa bleh naik jadi keluarga diraja. Yeap, aku baru tengok King's Speech. 

So, Malaysia takde medal lagi eh di Olimpik.. Nak kata penat berposa, tak posa pun. Ada Chong Wei je harapan kita sekarang? The suiit Pandelela Rinong, the flag bearer ada dapat sentuh tak gold medal? Punya la lama aku tunggu Opening Olimpik tu, 3 seken je diorang tunjuk kontigen negara. 

Bagus gak la pengetahuan sejarah dan general knowledge aku pasal Britain ni, at least aku tahu apa yg diorang nak cerita time opening tu. Zaman hobbits, zaman revolusi dan besi, zaman Lords of the Rings, zaman The Beatles, zaman Mr Bean, zaman James Bond... cuma, Voldermort sangat huduh. Dalam Harry Potter kan dia sangat macho dan menggiurkan. 

Eh, apasal tak masukkan Titanic eh? Diana Spencer, topi2 huduh royal family tiap kali diorang attend functions, glittering vampire, Robert Pattinson? 

Kesian bebenor dia. Aku dah cakap dah dia, Kristen tu nanti akan buat dia sedih one day. Tak dengar cakap aku, dah merajuk kat aku plak, gi lari kat akak Reese. Berani lak tu friendzoned aku, padahal dia bukan type aku pun. Aku cuma nak Tim Oppa ja. Atau Neil. Atau kedua-duanya.. Ahah~ 

Sejak Olimpik hari tu, sejak David Beckham bawak speed boat tu, hati aku agak dup dap dan skipped a beat. Yang aku tahu dup dap dengan Beckham, si Nazirah sorang ja. Amboi amboi, hensem nor aku nengoknye aih... *berdarah hidung*


No comments:

Post a Comment