Pages

Tuesday, June 11, 2013

FOMCA 40th Dinner, Dataran Balai Besar

FOMCA telah ditubuhkan pada tahun 1973 di Balai Besar, Kedah dan telah menyambut ulangtahunnya yang ke 40, di tempat bersejerah ianya dimulakan. Just think like this la, few consumers association big guys meet up in front of Balai Besar and thought what a great idea it is if we could make a better "pertalian" among the consumers association in Malaysia. 

Aku sebagai Duta Cari-Cari Makan dan Tempat-Tempat Seronok Alor Setar (singkatkan jadi Duta Alor Setar) telah diundang sebagai salah seorang tetamu di Majlis Ulangtahun FOMCA ke-40 di Dataran Balai Besar and/or famously known as Dataran I-city, Alor Setar.

I used to work with FOMCA, so masa multimedia presentation, I was overwhelmed and glad "hey, I was a part of that!". ERA Consumer Malaysia is one of the key partners of FOMCA. ERA (during my time la) promotes human rights education and one of the rights is the consumers rights, of course.. 

 Congratulation, FOMCA!

FOMCA antara lain promotes kepada kesedaraan kepentingan hak pengguna di kalangan pengguna-pengguna. Macam-macam program yang diorang buat based on four principles - advocacy, publication..  okay, aku lupa. Acara tahunan adalah Hari Pengguna Malaysia, itu ja yang aku ingat...hahaha. I mean, kita semua ni pengguna, bak kata Datuk Paduka in his speech "we are all consumers, from womb to tomb".  


 Lepas Dato' Paduka potong kek, aku sebenarnya nak tanya pasal "Boleh bagi Lorong Seri Youth Center satu, Dato'? Saya sejak tengok Power Rangers masa sekolah dulu teringin nak buka satu, kalau tak buka sendiri pun, manage satu ka...boleh dak? boleh dak?"


Depan Balai Besar bersama entourage Duta Alor Setar.. hahahaha. thanks guys! 

Apa yang penting pada aku adalah aku dapat jumpa semula kawan-kawan dari ERA dulu. It's really nice to see them and to know that they're healthy and happy. Aku dapat chocolate dari Nanthini and Sara and still belum makan sebab aku dah jadi macam gollum dalam Lords of the Rings tu... "my precccioouuusss"

Got to meet Datuk M and Dato' Indrani (she remembered my text from 2 years ago!) Mohana, Sara Kecik, Foon, Tan Han Yee, Manivanan, Vicky, Kak Norli, and of course Ginee Ah So.  

Thanks for the invite! I still remember Datuk said "If got function with makan2, make Azwa go". Oh, I went Datuk, I went.

Keep on fighting for consumers rights, peeps!   

No comments:

Post a Comment