Pages

Thursday, October 31, 2013

Life Lessons : A Short Course

Aku belajar beberapa life lessons lepas aku pegi Seputeh-Putrajaya. Aku tak nak cerita kebaikan Yang Arif atau kekerekan certain lawyers kat sana. Itu akan buat entri ni panjang.

Waima hanya 2 hari, ianya valuable ones indeed. Mungkin kerana aku terkekang dari kehidupan sosial dan terjumud depan komputer dan internet, maka aku tak nampak dunia yang luas dan perkara-perkara indah sebanyak mana orang yang menikmati. 

oh... that's explain alot (!!!) orang2 yg kita panggil keyboard warriors ni. it's not that they just don't really have a life, they're terkekang dalam minda cetek mereka sendiri... kesiannnn

Dan by the way, aku juga kadang-kadang kagum dengan kebolehan aku bagi tajuk best tapi content cam budak kolej jiwang. 

1. Kesungguhan, berhati waja (strong will) dan komitmen - Fana 

2. Berfikiran positiflah, mungkin kebahagiaan yang dikecapi masing2 berbeza. Setiap manusia takkan pernah sama kebahagiaan padanya - Aya

3. You can even enjoy little things in life. Iklan syampu Dove, misalannya atau variarasa Sunquick - Atun 

4. Bangun awal - Kak Wiznie

5. "Blessed is one . . . who adds to the happiness of another" - Ejoe & Fit

6. Cakap banyak tak mau, pencapaian kena tinggi. Usaha kena selalu - Adleena
Korang patut tengok usaha Adleena berdiri kat sofa. Dia paku kepala je, tangan dua2 lepas. Perrghhhh... *standing ovation*

Entahlah, kadang-kadang aku rasa kehidupan kat Alor Setar ni agak statik. Dan bila aku jumpa kawan2, rasa nostalgik.. ah, bawang mata. bawang. Terima kasih, kawan2. Terima kasih. 

So, aku sekarang adalah sangat excited nak pegi Satun - Hatyai dengan rombongan cikgu-cikgu pencen sekolah besok~!!! Aku rasa koperasi cikgu, tapi, kawan aku cakap banyaknya cikgu yang senior atau dah bersara, so, yeay... Aku harap takda budak2 atas bas. Aku harap takda budak2 atas bas. Walaupun aku tak tahu ada apa kat Satun tu, but well,  WWooohooo~!!!. Itu ja yang paling dekat ada, sekarang. bahahahaha. 

No comments:

Post a Comment