Pages

Wednesday, March 5, 2014

Movie Review: Kami Histeria

gambar kutip dari google
Aku berkenan kalo Rafidah 3R tu buat movie. Movie dia ala-ala remaja, chick-flick versi Malaysia atau lebih tepat, versi KL. Faveret aku sehingga sekarang masih Pisau Cukur.

Dalam Kami Histeria ni, walaupun masih pegang asasnya cerita hantu, aku (honestly) suka lagu-lagu band KH. Lambat keluar time panggung Malaysia asyik dok hidang cerita hantu sebab buat lagu best kot, kan? 

Aku sangat salute all 5 characters dalam band tu. Fazura ko jangan kira, dia tu dah ternyata cantik dan best, itu tanpa sangkal. Dah la cakap utara macam Che Ta, cute gila. Semua orang boleh differentiate dan klasifikasikan Laila, Bad, Peanuts, Princess Airin dan Jojo. Sara Ali mmg sangat real. Even rambut macam Dora the Explorer kaler merah dia agak distract bagi aku, dia memang sangat bagus. Ahkak gemar norr! 

Watak Jojo tu pun bagus, tak kenal langsung aku budak tu, tapi real. Cuma, bagi aku Mila Jirin tu macam over sket, mmg watak dia gedik, bajet playgirl tapi takde rupa. Entah. Tak kuasa aku nak cerita. Peanut comel, bercakap cuma sepatah.... Aku agak mana2 mamat yang tengok cerita ni akan kata "Kenapalah Diana Danielle tu dah kawinnn???"

Cerita Kami Histeria ni mudah ja. Sebuah band yang nak glamer sampai sanggup pegi cari langsuir yang pada asalnya tereksiden masuk dalam recording lagu depa. And in return, Cik Lang tu nak satu benda ja, or orang. Yakni Afdlin Shauki. 

Mula-mula aku question gak, dah kenapa pakai TouchnGo surah yasin kat badan Cik Lang tu? What is this? Mempermain-mainkan agama ke camna? Tapi, aku sedar, tak ramai remaja sekarang yang reti baca atau rajin baca surah Yasin, apatah lagi al-Quran. So, bila dah susah tu, memang betullah, baru nak cari Tuhan, kan? Guna je la mana yang sempat. Nak cari bomoh satgi jadi syirik, dok? Tak solat tak pe, tak puasa tak pe, tapi syirik tak boleh main2, babi tak boleh makan... opps oppss.. tekan brek. tekan brek.

Aku harap lepas ni Rafidah tu buat cerita best lagi. Aku dah lama boring dengan cerita Ahmad Idham. 

No comments:

Post a Comment