Pages

Tuesday, March 4, 2014

Senjata Kita

Selalu orang kita lupa senjata paling kuat adalah DOA.
Selalu orang kita lupa kelebihan yang paling hebat adalah SABAR. 

Berdoalah. Itu saja yang ada untuk aku dan kau. 

Berdoa bukan untuk menjatuhkan orang lain yang hina, yang buat jahat, yang inflict kezaliman ke atas kita. Bukan berdoa untuk kemusnahan mereka itu, tapi untuk kelapangan dada kita, kesabaran kita, kelebihan bukti dan saham kita di depan Rabbul Jalil.

Ada satu doa yang Ustaz Mohd Amin ajar dalam ikim.fm pasal bila kita ni teraniaya. Hebat doa tu. 

Sesungguhnya doa orang-orang yang teraniaya ni dimakbulkan Allah. Mungkin terlewat kerna belum masanya, mungkin tersekat kerna kita sendiri ada dosa yang menghalang doa kita tu dari dimakbulkan. Jangan pernah berhenti berharap. Jangan pernah persoal.  

Personal experience la ye, semasa aku rasa aku dizalimi, aku pernah berdoa supaya kesusahan dijatuhkan ke atas seseorang ni. 3 hari tanpa henti dengan bergenang air mata aku minta kat Allah. Doa tu makbul, tapi aku pulak yang rasa diri terhina dengan perangai sendiri. 

Bayangkan, punya doa aku tadi dimakbulkan padahal aku boleh mintak lagi best daripada tu. Mintak husband bermata biru, hensem ke kan... mana nak tahu.  

Berhati-hatilah dengan doa. Sesungguhnya setiap doa kita itu makbul. Allah tunggu masa yang sesuai sahaja untuk diberikan atau Allah suruh malaikat simpan dulu doa-doa kita untuk guna di depannya nanti. Siapa yang tahu, Allah Maha Berkehendak. 

Buatlah kamu nak buat apa pun. Aku punya Allah. Cukuplah Allah bagi aku. 

Kamu punya apa? 

No comments:

Post a Comment