Pages

Wednesday, March 26, 2014

Kasih Sayang Allah

Dalam dua minggu lepas, sahabat baik aku dari sekolah whatsapp dan maklum dia sakit. terpana sekejap aku. 

Syukur, sahabat aku ni seorang yang kuat dan awal-awal dia bagitau - sebelum sempat aku start ceramah - "takpa, ini ujian Allah untuk aku". 

Good for her. Aku tak tahu sama ada bila aku sakit, aku adalah orang sakit yang boleh ditangani. Oleh orang normal yang lain.

Lepas dia buat operation, aku sepatutnya pegi menziarah. Itu tanggungjawab seorang kawan. Aku plan nak pegi hujung minggu. Tapi dek kekangan masa, kesibukan tanggungjawab kepada ibu bapa, kerja dan study, aku asyik tunda untuk menziarah sahabat aku yang sorang ni. Menambah masalah bila aku pun tak berapa "sesuai" drive malam. 

I honestly felt terrible and asyik bagitau diri, aku adalah sahabat paling teruk sekali di dunia. 

Tak pernah tinggal doa aku panjat kepada Allah supaya dipermudahkan urusan, semoga sahabat aku dikurniakan kekuatan menghadapi ujian dan kesihatan seperti dahulu dan semoga aku dapat jumpa sahabat aku.  

You know what Allah did? Aku bertemu dengan sahabat aku dan keluarganya di sebuah restoran dan dia nampak sihat dan ceria.  

Allah bawa Pokok Sena ke Alor Setar. 

Allah Maha Mendengar. Allah Maha Berkuasa. 

p/s: Sue, sila jeles dengan aku.   

No comments:

Post a Comment