Pages

Monday, September 29, 2014

Imran Ajmain @ Le Medina Patisserie

Pada suatu hari yang indah, Suzana ajak aku tengok Imran Ajmain kat Jalan Stadium. Aku dah pikir "apa pasai budak ni...? salah mimpi ka macam mana?"

Aku ikutkan aje, dah orang ajak dating kat tempat romantik kan...

Photo ni aku amik dari FB Imran Ajmain. Credit kepada tuan punya gambar. Tumpang pakai ye. 

Aku tak penah sampai Le Medina, penah dengar tempat tu, sebabnya ofis lama si Baz kat sebelah tu ja. Tempat ok, suasana ok, makanan pun sedap. Suzana ordered kat aku grilled chicken with black pepper sauce dengan pavlova. Kena sawan otak aku manis gila pavlova tu. 

Korang kena paham, aku gemuk sebab carb dan ayam, bukan sebab gula. Lagipun aku dah cukup manis tanpa gula.

Imran Ajmain buka show dengan Getaran Jiwa, perrghh... baru aku tahu, bagus rupanya suara dia ni. Ye lah, manalah kita nak appreciate suara bagus kalau tak dengar live kan. Aku rasa dalam 18 - 19 lagu juga lah dia nyanyi.. lagu Siti, Dayang, Jamal Abdillah, Krisdayanti, P.Ramlee, Saloma dan lagu-lagu dia sendiri termasuk Seribu Tahun. 

Kalau korang perasan, Imran Ajmain ni ada signature sound dia sendiri tau... Betul ka signature sound? Bunyi yang dia buat yang dia sorang ja boleh buat and orang kenal dia dengan sound tu?
  
We had the best seat - satu couch empuk yang selesa yang direct ke arah Imran Ajmain dan gitaris dia. Maybe kat belakang sikit la, tapi aku rasa itu tempat paling selamat kalau nak makan secara buruk perangai pun, jauh dari ke-awkward-an, boleh merapu, boleh menguap (kalau nak la).. maksud aku kitorang kat tempat yang selesa la.. paham? paham?

Sebenarnya, ocassion mendengar dendangan Imran Ajmain ni tak sesuai dengan Su. Dia baru keluar dari satu perhubungan yang agak complicated dan berpintal-pintal - which kalau korang berada di sana, korang boleh nampaklah muka dia dah lain macam. Muka sedih tapi annoyed tapi kenyang tapi enjoy dengar suara Imran Ajmain...gicchheewwww.

Dan aku... sebagai kawan yang dah kenal Su sejak Tingkatan Satu, aku gelakkan dia - comforting her like a best buddy would... 

Imran Ajmain was accompanied oleh sorang je yang main gitar. Aku kan jenis kagum melampau sikit dengan orang yang mampu main instrument ni, naik racau kau punya kagum. bayangkanlah macam mana diorang boleh baca taugeh-taugeh tu dan boleh petik tali-tali pada masa yang sama.

Katanya gitaris tu nama Ucop, ultra JDT eh? Comel. 

Sama konsep la masa Dewangga Sakti datang UIA dulu, aku macam K-pop girl fan berkenan melampau kat pemain biola diorang. Bukannya dia hensem pun, takde langsung rupa cuma dia pandai main biola... Tanya Ayu.  

Tapi taste dah up sikit la, korang ingat kenapa yang aku minat sangat Dikir Zikir kat TV Al-Hijrah tu? Aku tengok ShafiqVAI ok. 

Show habis dalam pukul 11.30mlm macam tu. Tak rasa pun, sekejap sangat. Imran Ajmain was entertaining... He was sweet and funny and suara sedap... Aku mengaku itu. Ye lah, sebelum ini kan kita macam "Imran Ajmain? Sapa? Oh, yang Seribu Tahun tu...?"

Balik tu aku nak amik gambar dengan dia dan Ucop sebenarnya... tapi aku malu.... ihikss.



Tak payah nak gelak kuat sangat, tak kelakar. 
Aku memang segan.  

No comments:

Post a Comment