Pages

Friday, September 5, 2014

Movie Review: Lucy

punya bersungguh aku nk cerita pasal movie ni sampai berkobar mcm escobar download apps Blogger kat henpon.
aku keciwa dgn Lucy. titik.

cerita bagus, first time villain aku tgk mobsters korea. they're funny, actually.

berguna juga la dok tgk cerita korea rupanya, boleh gak aku paham depa.. they use simple banmal/hangul... so, yeah. takda subtitle pun, aku boleh paham. gicchewww..

scarlett johansson sgt-sgt hebat. jiwa sekali aku bila dia jadi some sorta autisme/ocd/add/the kind of disease yg wentworth miller ada masa dalam cerita prison break tu. pastu dia jadi xmen pulak. kombinasi mind power, boleh control elements, able to teleport herself - mcm charles xavier dan magneto.

dia boleh buat keja dgn dua laptop baq hang! korang mampu?

and then there's morgan freeman giving lectures about cerebral capacity theory sort of thing.

oh, kalo ko selalu layan the big bang theory, korang akan bajet memahami lecture tu and all the scientific terms used..

it's like ko tetibe paham sangat semua yang diusahakan oleh The Manhattan Project - nyata atau sebaliknya... it's like la. tak sesia la ko susah2 frown atas bawah sebab dok memaham Sheldon Cooper dok kata apa...

and by the way, it's morgan freeman, people. kalo suara dia la suara latar rancangan sains kt tv pendidikan dulu, aku rasa aku dah jadi ahli fizik. or suara robert redford. aku boleh ja keduanya.

and the ending? Lucy tu mati jadi pendrive... the eff?!!


Manusia mati meninggalkan nama,
Harimau mati meninggalkan belang,
Lucy mati meninggalkan pendrive.

No comments:

Post a Comment