Pages

Tuesday, September 25, 2012

"Kat Alor Setar dah naik 3 flyover baru"

Kenkadang tu, aku pun tak nyangka kekawan dari jauh datang Alor Setar sbb ada keja la, turun mention kes sini la, balik bercuti, kenduri kendara sini.. 

aku berbangga dengan Alor Setar dan tarikannya, honestly.. khususnya, opkos, juga sebagai aku dutanya.  

Recently, aku terserempak dgn beberapa kawan time UIA kt sini, on few diff occasions la. Apa yang lagi kembang hidung aku is that the fact that, fellow UIAans (biskut kah ini?) ni ukhuwah fillah. Even penah nampak muka je pun time study, bila time keja ni, datang tegur... 

"Eh, dulu UIA kan?"
"WAWA~~!!" Aku tak tahu sapa ajar korang panggil aku dengan dua sillabus ni. 
"Ini akak yang kawan dengan akak sebilik saya tuuuuuttt, tu kan?"
"Eh, sis... sapa ntah nama, sis kita dulu satu usrah..."

Cewah, usrah tuh.... 

True story. Budak2 UIA ni, semula dari the Gate of Garden of Knowledge and Virtue, keramahan dan hati yg suam (warm heart) terbukti secara klinikal. 

Just, satu je aku mintak... renti2kan la dok tanya aku soalan yang pelik2. kalo aku jawab elok takpe, buat aku menyinga macam Lukman kena, nasib la... buatnya kena cam sorang budak Econ ni, Yuyu (bukan nama sebenar) yang aku jumpa bebaru ni...

"Wah, semangatnya badan hang. Ha, bila nak jemput aku ni?"
"Weh, hang perasan dak kat Alor Setar ni, dah naik 3 flyover baru?"
"Tak payah la tukar tajuk weh"
"Satu kat teluk wanjah, satu kat depan kolej and satu lagi lepas sket depan Sekolah Syed Omar. Yg hat tu, dia melengkong sket..."

Apalah salahnya if hangpa bila jumpa aku, sembang pasal perkembangan terkini ekonomi negara, patut ka tidak aku invest time2 sekarang then offer ajak makan ka, reminisce zaman remaja kita ka, tawar diri dan sponsor taja penginapan aku pi London nanti ka... apalah salahnya? 

No comments:

Post a Comment