Pages

Wednesday, December 11, 2013

Aku Rindu

Pemberitahuan: entri yang ini tak lawak, tak sarki, tak humblebrag, tak show off, tak feeling. sangat. kot. 

Kalo korang pernah tiba-tiba bangun dari tidur dan menangis semahunya, korang akan paham la kot. Korang merindui seseorang. Seseorang yang telah tiada.*worst sekarang di corong radio tatkala aku buat entri ni adalah lagu Kasih Jangan Kau Pergi oleh Pria Band* 

DEM. bawang!

Aku terbangun dari tidur dalam pukul 3 pagi, aku tak sedar aku nangis sampailah time tenyeh mata baru sedar ada extra liquid. Kat mata, hokeh, kat mata. 

Masa tersedar tu, aku tak tahu kenapa aku menangis, secara seriusnya aku boleh nyatakan bahawa aku tak ingat kenapa aku menangis. Mungkin aku mamun atau mungkin aku baru lepas sebut "OH!", "ALAMAK! ALAMAK!" atau "SHIT!" - Ejo tahu la time ni selalunya sebab aku terbangun lewat dari yang aku jangka meskipun alarm henpon aku dah berjuta kali kena snooze. Lagu, bapanya seorang askar dah takde, Ejo. Dah takde. Then aku sambung tidor balik.

Time solat subuh, elok2 angkat takbir baru aku teringat apa yang aku mimpi sampai aku menangis. 

Kakngah Kecik aku. 
Kakngah Kecik aku yang minat DBSK.
Kakngah Kecik aku yang pakai baju kurung kuning.
Kakngah Kecik aku yang comel dan peluk aku semahunya. 

*oii, time kita solat je ada je benda yang kita teringat.....*

Ah, takde nak detail-detail cerita. Takde nak explain apa rasa di dada.

Ketahuilah satu, sesungguhnya aku rindu dia.

No comments:

Post a Comment