Pages

Sunday, December 8, 2013

Reviu Movie: The Internship

Aku suruh adik aku download cerita ni sebab aku tahu cerita dia pasal "how to get back up". Lagipun ada masa-masa dalam hidup kita, kita perlukan a kick in the butt. Aku rasa ni movie kedua yang ada Vince dan Owen lepas The Wedding Crasher. Cerita ni lebih kurang sama dengan Dodgeball. But, unlike Dodgeball, cerita ni tak sesuai untuk tontonan umum. Ada scene yang tak perlu. Langsung. Aku rasa sama the gist dalam kedua-dua movie. Aku memang akan overanalyze stuff, so, here goes.. 

The Internship pasal dua orang salesman yang kena berenti kerja, tak berapa reti internet, masing-masing ada masalah kewangan then, Billy (Vince Vaughn) apply internship untuk dia dan Nick (Owen Wilson) kat Google. Dan sebab dua orang ni ja yang dah seasoned, depa tak difavor, outcast oleh group lain - so, tinggallah depa satu group dengan Stuart, Neha, Yoyo dan manager, the awkward Lyle. 

Memandangkan depa buta internet, teknologi dan Bill sebut "online" as "on the line", honestly, takkan sapa rasa depa boleh survive kat situ. Korang pun akan agak Chetty pun rasa depa takkan boleh ada lama kat situ.   

Cerita ni agak lengthy sebab depa banyak bercakap. Almost macam depa berleter to each other even aku rasa depa bermaksud nk bercerita atau memberikan pandangan atau peptalk. Ada banyak awkward moment jugak. The first 10 minutes, aku terus... "boringnyaaaa...."

Cerita ni biasa-biasa ja. Sangat biasa-biasa.

Cerita ni tapi tengok betul-betul, kalau ada benda yang kita boleh amik sket - dua-dua orang ni sangat positive, depa tolong sesama sendiri, depa sweet, depa mahu belajar, depa motivate yang lain, depa tunjukkan kehidupan yang orang muda ketinggalan kehidupan sebab terlalu asyik dengan internet (meskipun contoh yang depa bagi sangat tak bagus), depa nice to everyone and walaupun depa suka berleter, depa well, overall baik.

Cerita ni pasal challenges of growing old, pasal how to overcome weaknesses, pasal budak2 sekarang tak perlu jadi sinis sgt, pasal tak payah risau sangat pasal dunia lain,... Aku enjoy reference "the welder girl" masa Bill motivate the team. It's kinda nice.   

Cerita ni boleh jadi lebih bagus senanya.... 


No comments:

Post a Comment