Pages

Monday, January 17, 2011

Tamak Manusia Banyak Jenis - Tamak dan Pemalas

Korang penah kena tag dalam facebook tak bendaharam ni?


Dulu aku penah kena tag, dan aku terus report siapa yang berani tag aku tu. Nasib ah, apahal ko nak tag aku dengan benda bangang camni. Agak2nya, ramai gak Melayu yang tak paham konsep, kalo dah ada perkataan downline tu, maksudnya MLM la bodoh.

Soalan mudah, kalau memang boleh kaya buat benda ni, apsal tak masuk2 tv/sukoba pun jutawan2 facebook ni? Cakap kat aku? Aku tahu Amway tu pun ada bau-bau amalan MLM (tapi tak kuat la), masalah konsep dia ada sket mulia la - ko kena rajin berniaga (jual barangan, convince orang jadi ahli supaya boleh beli barang dengan harga murah, diskaun2) dari jadi pemalas setakat nak login satu social network. Berapa kepok lagi orang Melayu nak kena tipu ni? Korang ni tak paham-paham ke?

Bila sapa2 yang aku kenal dia dah beli Ferrari lepas join menatang alah ni, belanja-belanja la aku makan satay Kajang ok.

No comments:

Post a Comment