Pages

Thursday, October 11, 2012

Ginee Ah So

Dulu masa aku kerja kat NGO tu, ada sorang budak akaun. Dia macam ahso sikit la. Dia akan mula ayat dia dengan mukadimah "Azwa, bolehkah i nak tanya you something?" pastu selalunya (kot) akhiran kalam dia adalah "bodoh la you, itu pun tak tahu" atau "you hamsap la you". 

Dia seorang yang nak belajar dan sifat ingin tahu dia tinggi. Banyak waktu aku takde jawapan, pastu aku merapu je. Dia rajin gak berleter. Well, I needed that. At least, yela, kena lah keep grounded kan bila jadi pengembara ni.. 

Makanan favorite dia adalah KFC. Sampai sekarang aku tak tahu kenapa. Dan kalau keluar makan dengan dia, dia akan terus check dengan towkey restoran, (restoran vegetarian selalunya) "ini tempat halal ke tidak?". 

Bila dia balik Rembau dan mak dia kirim pulut bungkus dengan pork, dia sampai2 pejabat pukul 9.20 terus cakap sorry kat aku sebab dia bawak pork dan dia tak boleh bagi aku rasa masakan mak dia. 

She's honest. A radical honesty kind of girl. 

Sometimes, aku harap aku pun boleh jadi sejujur-jujur alam macam dia. I mean, when you lie, you gonna need to remember a lot of stories. Aku? Probably dalam kategori delay honesty. Aku buat dulu pastu baru bagitau. 

"Mak, dulu kan, angah pi konsert Bruno Mars. Balik pukul 2 besok terus pegi kerja"
"Lepas saya balik dari court, saya pi McD cari kopi"

I mean, seriously, ko nak dengar dari aku ke ko nak dengar dari orang lain? Baik dari tuan badan kan. Even lambat sket. 

Apa yang aku paling rindu would be ayat dia masa azan Zuhur dan Asar;

"Azwa, itu orang nyanyi-nyanyi dah panggil you sembahyang." Aku senyum.

@ dah pukul 3.30 malam tapi aku tak solat Zuhur lagi. 

"Azwa, you sudah sembahyang ke belum?" @ "You belum sembahyang kan?" Aku senyum.

@ pukul 7.00 malam time keluar makan dengan dia. 

"Tadi you ada sembahyang petang (Asar) ke? Haiya, you buat main-main dengan you punya Tuhan la you..." Aku senyum.

A good friend indeed. 

So, petang semalam kitorang bersaling sms. She still remembers about stuffs i told her and one question yang dia akan selalu tanya "you sekarang dah fit (kurus) meh?" Aku senyum. 

No comments:

Post a Comment