Pages

Thursday, December 27, 2012

Majlis Tahnik Daniyal Ammar

Bonda dia pulak yang over. 
Bonda kan rock star.  

So, pada 25/12/12 baru-baru ini, Daniyal Ammar bin Mohd Aminuddin telah diperkenalkan secara rasmi kepada keluarga, sahabat handai, dan keseluruhan penduduk Lorong Seri. Sebab kepala dia dah dicukur, kita proceed dengan majlis tahnik. 

Apa jadah itu? Majlis tahnik orang kenal sebagai majlis belah mulut baby. Tak, tak pakai pedang. 

Selalunya ustaz-ustaz yang buat. Dia tenyeh-tenyeh and/or kunyah-kunyah buah tamar sket and suap and/or bagi baby rasa. Adat ni orang buat sebab ikut sunnah. Ada hadith tak silap. Korang google la sendiri. 


Memandangkan dulu masa orang tak buat kat dia, dia tak sedar... so Danish Amjad adalah kanak-kanak paling excited tengok "apa saja la yang orang buat kat adik dia".

Untuk dekor, Bonda janji nak buat 3 benda. Malangnya terjadi 2 1/2 saja. 1) katil 2) garland 2 1/2) kek sebiji. Yang takda pada hari tersebut adalah dessert table. Tak dan la weh.


Sebenarnya, ada kelambu yang sungguh berkenan di hati yang dah aku paksa Mohd Amin gantung, tapi, aku risau plak nanti aku "set the bar too high" untuk orang lain. Ahhha ahahaha hahaha


Okay la tu, menu nasi daging, pulut kuning rendang padang itik dengan laksa. Murah rezeki si Dannyboy ni.

Oh, by the way, masa marhaban, we expected 30-50 orang je nak marhaban. Sekali, 100 lebih ko! Tak cukup langsung beg-beg nak bagi. Adoi lah!


Bonda panggil Dannyboy...ihiks.
Kemain bonda. 

2 comments: