Pages

Wednesday, March 20, 2013

Duta Alor Setar Berkhidmat: Gemilang Burger, Medan Kota

korang sebut KHIDMAT as hidmat, kitmat or ghidemat?

So, malam tadi duta korang yang buat kerja hujung-hujung penggal ni buat kerja lagi. Memang camtu kan, kita kenalah buat hujung-hujung penggal, baru orang perasan. Pastu barulah orang akan reelect ko balik kan. hahaha hahaha. yes, yes, sarcasm intended. 

bila aku jadi sarki, aku taktaulah korang paham ke tak... 

So, malam tadi Duta Alor Setar ni berdinner di Gemilang Burger yang terletak di Medan Kota, Jalan Pegawai. Sekarang orang tak panggil Jalan Pegawai dah, dah jadi Persiaran Sultan Abdul Hamid. 

So, kat Gemilang ni, aku order Chicken Chop untuk aku and mak. Then, untuk bapak aku, aku order Lamb Chop. Entahlah, aku pun tak tahu kenapa aku tak amik burger sebab takkanlah sesia ja Gemilang Burger nak namakan as Gemilang Burger, correct?

Memandangkan aku selalu kena kutuk sebab tak makan kambing dan kutukan tersebut berlarutan dari aku zaman belajar, membawak ke masa kerja dulu (Ginee suka betul kambing golek) dan kerja kini - bos kata, kambing tu makanan sunnah, rugi tak makan - aku pun try la secubit semalam. 

Lima kunyahan pertama aku ok lagi, aku pujilah Gemilang pakai sos worcestershire Lea & Perrins, naik ke kunyahan seterusnya aku terus luahkan balik, rasa hamis. Macam makan jersi Pablo Aimar lepas dia main game atas padang. Aku tak boleh go even aku try. Adoi... sorilah, kambing. Bukan sengaja membenci. 

Maybe Gemilang nak bagi remaja afford makan kat situ kot sebab tu chicken chop dia cuma RM9, portion kecik. Yelah, untuk remaja yang keluar malam, remaja yang berdating, remaja yang datang dengan parents pastu nak belanja parents, remaja yang kurang kasih sayang maka pakailah contact lens kaler biru dan mata melilau tengok orang mencari perhatian, remaja yang baru balik dari gym... 

Statement bapak, (aku takut plak kalo orang paham lain - ye lah, orang sekarang kan suka menunding jari kat orang - tapi bapak aku cakap gini):"kalo dah ramai chinese datang makan kat Gemilang ni, mesti sedap lah kedai ni" 

gambar unavailable. tuan henpon samsung dh amik balik henpon dia. 

No comments:

Post a Comment