Pages

Sunday, March 3, 2013

Movie Review: Rock Oo (Rimba Bara Kembali)

Sebenarnya, review cerita ni aku boleh buat dalam satu ayat je...

Diorang perlu vokalis and guitarist baru, jumpa la, siap dapat manager lagi. 

Dah siap review. Senang je an? an? an? Senang gila. An?

Aku nak ucapkan terima kasih kepada Mamat Khalid atas 3 perkara;

SATU: Memberi peluang kepada rakyat Malaysia yang berwajah "biasa-biasa" berlakon dalam movie ni. Dari movie ni barulah orang nampak bahawa industri hiburan kita memang menyogokkan semata-mata kecantikan wajah dan fizikal. Dan disebabkan itu, aku baru sedar sesungguhnya Pekin Ibrahim (Slash) tu sangatlah super macho dan buat aku berdarah hidung bila di kalangan orang berwajah biasa-biasa tersebut.




DUA: Mengembalikan nostalgia (aku baru sekolah rendah time tu) lagu-lagu rock kapak. Peh, nak kena burn cd jugak ni.

TIGA: Mengangkat golongan berbakat dari melihat paras rupa. (aku maksudkan untuk watak-watak utama. cameo2 cam Rodi Kristal or abang pacak tepi studio or brader yang jerit "oi, kesian la kat itik tu" korang jangan la kira, itu tertakluk kepada perkara satu....)

Peh, ada abam Azwan Ali masa muda dan normal. Hensem.

Kudos kepada abang yang bergayut tepi bas sambil nyanyi lagu Kuala Lumpur tu. Aku tak bleh berenti gelak. Aku tak tahu tajuk lagu tu apa. If tahu, inform la aku. Nak buat jadi ringtone.



(selepas 15minit google, aku jumpa dah lagu tu...)



No comments:

Post a Comment