Pages

Thursday, March 14, 2013

Movie Review: Hantu Kak Limah 2 - Husin, Mon dan Jin Toncit

Dengan teknologi yang ada sekarang, basikali kita tunggu je Astro First keluarkan movie Melayu then beramai-ramailah yang kemudian uploadkan dan boleh ditonton oleh insan-insan yang meletakkan bajet Hiburan yang rendah. 


Malam tadi, aku pun tonton Hantu Kak Limah 2. Aku rasa ni memang kejadah sekuel kot, its either sekuel tu sama par dengan the first movie atau teruk dari the first movie. 

Apa yang ada dalam HKL2 sama je dengan HKL1 - ada hantu, but, its real hantu this time. Bak kata headline dalam kereta tu - Calon Ahli Neraka Tegar. Jin Pakai Toncit tu datang nak amik persembahannya, katanya, yakni tiga lelaki teruna setiap 45 tahun. 

Sapa pun dah agak, mesti ada yang tak kena dengan Dr Samsuddin tu. Dan malangnya, walopun expectation kita tinggi, lepas Dr Samsuddin tu muncul, terus cam malap cerita ni... malap.... 

Then aku lost.. lost.. dan lost... Aku tak faham tang Wahab B, Ab dan Jab. Anak Mamat tu lepas tembak, bazooka dia blah camtu je? 

Rokiah Rugged tu lawak.. "oh, so scared, so scared.."

Kak Limah dah cantik, dah boleh bawak orang gi rombongan ke Singapore, macam dia bawak orang gi rombongan ke Sukan Komanwel dulu. Tak banyak dark comedy pun - dulu nampak gak dok memerli itu ini, yg ni takde sangat. Ada pun pasal bankrupt, pasal brag dok kt KL, pasal selca Yeh Sekupang, pasal penyalahgunaan title Dr oleh sesetengah pihak, pasal halusinasi... eh.

Akhirnya ketensionan aku kenapa Ezlynn merosakkan lagu Lamunan Terhenti dengan puisi-puisi kt depan terjawab - dalam cerita tu dia hantu. 

No comments:

Post a Comment