Pages

Wednesday, February 27, 2013

Review Telemovie: XoXo

Aku tak tengok telemovie ni kat tv9 sewaktu tayangan. Maklumlah. Mak aku mempunyai kuasa ke atas tv dan aku rasa tiap-tiap malam tengok tv Al-Hijrah. 

Cerita ni pasal Haziq (Remy Ishak) dan Alisha (Tiz Zaqyah) yang berchenta dalam facebook. Tapi, diorang ni tak pernah berjumpa. cuma chatting hari-hari pukul 1ptg dan 9mlm waktu Malaysia. Then, si Alisha ni nak gi surprisekan Haziq dgn pegi kat London, (since Haziq belajar sana). Sampai kat sana, rupanya si Haziq ni dah balik Malaysia. 

Nenek si Haziq pulak suruh Haziq kawin dan bawakkan gefren. So, he went to Alisha's house dan jumpa dengan housemate Alisha, the goth chic - Dania (Nadiya Nisaa) dan suruh Dania ni berlakon jadi Alisha untuk jumpa dengan nenek dia. 

Meanwhile, bila Alisha sampai London, purse dia tertinggal dalam teksi dan dia berjumpa dengan housemate Haziq, si (oh, aku lupa. Aku cuma tahu nama betul dia, Josiah something). Actually, aku lebih suka fokuskan kat Dania. 

Kenapa eh industri Malaysia lambat detect Nadiya Nisaa ni? Awesome minah ni. Aku suka dia berlakon. Masa Cun tu biasa-biasa je la, masa Adam Hawa pun, aku rasa dia ok (yelah, orang dok fokus kat Adam Haris tu) tapi, bila dia bawak watak Dania ni, aku rasa... perggh!



Kelakar. Aku tak boleh berenti tiru style dia bercakap. Macam penggali kubur si Nasir Bilal Khan tu. Dah jadi macam tengok cerita remaja jepun macam Ouran High School Host Club plak, ada yang sorang minat dark magic, Kuroneko? (even yang drama cam hampeh sebab sorang pun tak hensem macam dalam anime) 

Aku ulang tengok part dia. Bukan maksud aku nak jadi creepy, tapi lakonan dia sangat menjadi. 

Cerita tu ending dia tak best bagi aku. Macam nak bagi habis cepat2... Part Nadiya Nisaa tu best. Korang gi la download kat mana-mana. Aku nak link-kan youtube punya, tapi dah takde. Huuu.... 

No comments:

Post a Comment