Pages

Wednesday, April 10, 2013

Kelaparan Itu

Sejak Amjad jauh ni, mak aku malas nak masak untuk makan malam. besides, abah aku pun tak berkenan sangat makan nasi malam2. Tapi, itu pun ikut time la. 

So, malam tadi, disebabkan kelaparan yang amat, aku pun masuk dapur. Dan aku nampak kentang tergolek di situ. Dah macam cerita Rock Oo, kentang tergolek depan mata pastu gi rebus. 

Kebetulan, aku baru lepas ulang episod Family Outing masa Cha Tae Hyun jadi guest. So, aku pun try la buat the so-called Gamja Jolin. Basically, kentang goreng ko letak kicap, madu and aku improvised letak asam tamarind tu. 

Kelaparan tersebut buat aku bekerja dalam keadaan yang super laju dan terer. Chef Ramsay dengan Chef Wan sekali aku rasa akan kagum. 

chop chop (insert aksi memotong), 
chewww (insert aksi goreng) 
chreett chreett (insert aksi tengah perah asam) 
pssshhh (insert aksi masukkan air asam dalam kuali)
cheeww chewww

Mak aku then, macam inspektor makanan datang buat lawatan, "hang masak apa ni, Dekwa?"
"Gamja Jolin" (translate - boiled potatoes)
*hambar dan tak layan* 
"Satgi jangan dok buat2 lupa kemas dapoq. Esok2 mak juga yang nak kena basuh"
Ommaa~~ (insert aksi manja)

No comments:

Post a Comment