Pages

Sunday, November 13, 2011

Cita-Cita

Sekolah Rendah
Darjah 1: Baru belajar perkataan "cita-cita"
Darjah 2: Cikgu
Darjah 3: Cikgu
Darjah 4: Orang Kaya (gua cuma nak ada duit. be it, jadi James Bond pun gua tak kisah)
Darjah 5: Saintis ( contemplate antara sains dan kajian tempatan yang gua sangat terer)
Darjah 6: Ahli Arkeologi


Sekolah Menengah
Tingkatan 1 - 2: Tak fikir langsung memandangkan gua sedang bizi mencari identiti sendiri. Sama ada gua patut jadi gothic atau muslimah mukminah.
Tingkatan 3: Peguam (time tu gua nak saman Cikgu Harison yang cubit peha gua) & Tukang Kebun (gua sayang cikgu kelas gua..ihiks)
Tingkatan 4-5: Peguam Syarie (gua rasa gua je yang sesuai dalam kelas tu memandangkan gua dah agak, geng depan jadi saintis, doktor, kerja petronas, engineer manakala geng belakang jadi ibu mithali, suri rumah sakinah, cikgu, penjawat am. sapa lagi yang ada untuk memperjuangkan hak mereka-mereka ini?)


Universiti
Matrikulasi: Peguam Syarie (gua dok kat Petaling Jaya setahun setengah memandangkan gua tunggu kawan gua sebab nak amik kelas Syariah sesama)
Main Campus: Peguam kot. Rasanya. Dah amik law, kan? Kabur.. Makin kabur

Sekarang
Hilang arah. Asalkan kerja, dapat duit, boleh bayar bil, boleh bayar hutang PTPTN, boleh makan.

No comments:

Post a Comment