Pages

Tuesday, November 29, 2011

Cubaan Cerita Merapu Part III: Minah Takpe Lagi

sambungan...

Remy Ishak tersenyum. Gembira kepalang wajahnya.

Minah ada hutang dengan Remy Ishak ke? Detik Maria sendiri. Maria memang suka fikir banyak. Tak kira tempat, tak kira waktu. Asyik memikir je kerjanya. Kritis sungguh beliau.

Redza Minhat pantas menarik kerusi plastik dan duduk di sebelah kiri Minah. Jari-jemarinya pantas menguis-nguis jemari Minah yang berada di atas meja. Remy Ishak pun melabuhkan punggung di antara Maria dan Minah. Berhimpit di tengah. Remy meletakkan Blackberrynya di atas meja.

“Baru beli ni..” kata Remy, pendek. Maria mengangguk faham. Kagum pun ada. Dengki tak sangat. Maria sendiri punya Iphone4S. Yang dia hutang duit dari emaknya.

Atau sebenarnya dia tipu emaknya, dia kata loan PTPTNnya tertunggak, memang la tertunggak, tapi dia taknak bayar, but then dia cakap kat mak dia, dia kena bayar. So, bila mak dia bagi duit, dia pegi beli Iphone.

“Em… nape Abang Remy…”
“Eh, taknak la abang-abang. Panggil I… Remy je” potong Remy sambil menghulurkan salam lalu disambut Maria.

“Mana kenal Minah?” Maria senyum manja, sambil mengendeng ke bahu Remy. “Remy….”

“Mina ni?” Remy pandang Minah sekilas. Minah sedang leka main Angry Bird di handphone Redza Minhat. Langsung tak amik port pada mereka-mereka yang ada semeja dengannya.

Redza Minhat tanpa perlantikan rasmi menjadi cheerleadernya, yang asyik menjerit “situ, situ, bawah sket awak. Bawah sket.” Dan sekali sekali mengurut-ngurut bahu Minah.

“Saya maybe akan kahwin dengan Mina...” Remy menoleh ke Minah, lalu pantas dia menampar tangan Redza Minhat.

"Ko berenti pegang-pegang bakal bini aku, boleh tak?"

bersambung la pulak...

No comments:

Post a Comment