Pages

Sunday, November 13, 2011

Hobi

Gua selalu layan Astro Bio memandangkan gua suka perkara-perkara boring seperti rancangan dokumentari dan realiti. Paling gua suka Hoarders dan Bio Retis2.

Bayangkan gua boleh bergenang air mata bila tengok dokumentari tentang P.Ramlee dan selepas seminggu gua atur plan camne nak saman industri perfileman tanah air.

Then gua sedar, sumpah kat diorang dah lama terlaksana. Cuba korang tengok, filem Melayu mana yang best selain pelakon memperbodohkan diri dan diperbodohkan penulis skrip yang dengki kat pelakon sebab pelakon ada rupa?

Filem2 best dari Yasmin Ahmad pun agak lengthy dan lambat. Itu pun dengan kesabaran menonton dan analyzed dengan mendalam, baru gua boleh puji.

Oi! gua nak cerita hobi gua sebenarnya...

Masa sekolah rendah, gua adalah pengumpul. Gua kumpul setem, kad raya dan gambar artis. Masa tu, gua rasa kumpul setem sangat kool. Cikgu gua selalu provide gua setem-setem yang ada gambar buah koko, lada hitam dan bunga raya.

Kad raya tu, gua kena la hantar kat orang, pastu baru orang nak hantar kat gua, ye dak? Takkanlah gua foreveralone.jpg nak hantar kat diri sendiri. Apa ke gile..

Masuk sekolah menengah, gua takde hobi spesifik. Gua cuma ada beberapa belas teddy bear yang banyaknya gua beli sendiri. Gua agak busy dengan "acara-acara sekolah". Hahaha. Dan waktu tu gua baru berjinak-jinak dengan najis internet.

Naik matrikulasi, gua kumpul pulak majalah Ujang.

Mak gua cakap gua selalu buat sampah. Bilik gua penuh dengan macam-macam benda tak pakai. Gua reda.

Sampai kat universiti, gua excited kumpul keychain dan badges. Ramai kawan-kawan pergi melancong dan bawak balik keychain kat gua. Abeh, dah gua pesan kat diorang.

Kalo gua kurus, dah tentu-tentu gua kumpul baju, beg dan kasut2. Nak-nak penuh dalam bilik gua sampai tak bleh masuk macam dalam Hoarders tu kan? Tentulah ada hikmahnye gua berterusan gemuk camni, kan?

No comments:

Post a Comment