Pages

Tuesday, November 8, 2011

Review Movie Separuh: Libas

Gua on the boat ke Langkawi masa filem ini ditayangkan di LCD TV boat tersebut. Masa first scene keluar yang dia main sorang2 kat pokok-pokok kelapa tu, gua mengekek sengsorang. Baju merah dia pecah. Banyak letak klorok barangkali. CGI sangat gagal. Lebih gagal dari time Laksamana Do Re Mi naik carpet terbang zamzam ala kazam.

Tapi gua puji time flashback Adnan Saladin last match Malaysia-Thailand tersebut, di mana team nasional kita di kala itu berpakaian seperti pemegang-pemegang tombak istana dalam filem P.Ramlee. Gua rasa cara dia flashback tu menarik.


Eh, ingat tak cerita Nujum Pak Belalang yang Sultan kena merangkak masuk dalam gunung cari mahkota tu? Ahah! Bagus! Sambung balik...

Gua dengar CGI filem ni berdegar-degar, but every time ada CGI it just lasted dalam 1-4 saat. Korang tak percaya? Gua pointed out 5 scene CGI moment secara rawak.

1. Scha Al-Yahya marah dua beruk uraikan rambut dia pastu dia sepak tin. CGI moment: 1.5 saat. Sedar2 dua beruk dah terlekat atas tembok.

By the way, Scha, please dont be skema "Aku paling pantang orang uraikan rambut aku" Just say "pantang sentuh rambut" sudahlah.. its not, sepanjang filem tu ko sanggul rambut pun. Tak relevan jeritan ko tersebut.

2. Scha Al-Yahya dan Rosyam Noor main tendang-tendang bola bawah meja. CGI moment: 2 saat. Pastu mamak terus sakit mata kena tendang.

3. Rosyam Noor tendang bola ke dinding carved I Love You. CGI moment: 1 saat. Dia tendang, dia tendang.. SIAP! I Love You.

(sudah-sudah la Rosyam Noor jadi hero romantik kepada budak2 weh. Macam pedophile dah aku tengok)

4. Johan tendang bola kat mamat2 skaters. CGI moment: 2.5 saat. Mamat2 semua jatuh ditiup angin kot.

5. Budak gemuk tu main bola dengan perut. Budak gemuk selamatkan telur2 dari pecah. CGI moment: 4 saat (paling lama)

Gua sempat tengok sampai Mat Gemuk dan Johan berlatih then kena kat sorang apek. Sebab tu gua cuma cerita separuh je. Gua pun tak rasa nak sambung tengok lepas gua tengok satu2 awek dalam filem ni stalk orang sampai boleh stopkan kereta orang dengan motor kat tengah jalan. Gila scary!

No comments:

Post a Comment