Pages

Sunday, November 20, 2011

Pak Lang kan Penyelamat!

Pak Lang jemput gua dari Penang Sentral. Gua turun dari feri Georgetown lepas habis Ethics Course Lecture kat Bayview Hotel. Excited, dik non! Its been 17 years since I last naik feri Penang! Auwww...

Gua rasa fenomena hujan akan dikaitkan dengan traffic jam dan itu menambahkan masa untuk Pak Lang gua bercerita. That genes runs in the family.

Tetibe kereta-kereta atas highway tersebut sangat slow. Slow sampai kura-kura dislow-motionkan.

"Ada accident ni kat depan.." gua bagi inferens berdasarkan pengalaman.

Terus Pak Lang bagi signal ke kiri. Pak Lang masuk lane hujung sekali. Dia drive laju. Macam dia kat lane paling kanan.

"Apsal Pak Lang masuk lane kecemasan?"
"Pak Lang kan penyelamat"

Sesampai berdekatan kawasan kejadian kemalangan, Pak Lang tanya gua apa jadi. Tapi tak perlahankan kereta pun. Gua sebagai peninjau merepot "Kereta hujung belakang mai hentam. Habih lima kereta. Orang okay. Nak berenti tak?"

"Pak Lang kan penyelamat."

Notakaki: Pak Lang gua bukan bomba, superman atau tow-truck driver.

No comments:

Post a Comment