Pages

Monday, February 7, 2011

Perihal Wedding

Sejak umur menginjak ke 25 tahun ini, ramai yang memutuskan mereka sudah berjaya menkayakan diri dan mengambil keputusan untuk berkahwin dengan pasangan memasing. (ayat dengki) Aku takde masalah. Cuma, aku rasa perkahwinan orang melayu ini banyaknya yang membazir dan meriak2, padahal takde la lawa mana pun. Tambah-tambah lagi kalau grand nak mampus dan berbelanja tak hengat dunia. As long as economic dan bertaraf DIY, aku sokong. Cheaper dowh.

Diskusi ni aku adakan semasa majlis Farhani. (majlis dia sweet actually, and she made most of her wedding stuff herself. Pestaim aku kagum dengan warna pink. Hari-hari lain, itu mustahil) Dengan mak Liza sekali tersedak dengar. Betul makcik, kita kena bezakan budaya dan agama. Buat yang wajib je la. Membazir itu amalan setan. Kira saya okay lagi, nak buat mihun goreng. If tak, hantar bahulu ke rumah jiran dengan note kat plastik - Anak saya ini telah berkahwin dengan pasangannya. - tujuh keturunan orang kutuk family saya.

Walimah tu adalah bilamana kita meraikan perkahwinan pasangan pengantin dengan berkongsi kegembiraan melalui makanan dan juga tetamu yang hadir dapat mendoakan kebaikan yang mendatang untuk mereka. (ayat skemdot la pulak!) tapi, yang aku nampak, tetamu yang hadir cuma berminat sedap ke tak makanan, cantik ke tidak hantaran, bilik pengantin dan pengantin.. itu je. Kenyang makan, balik tidur. Tu belum kira orang Pendang yang kaki tapau pakai talam lagi tu. (Talam is dulang yang besar tu, for your info)

Malam tadi, aku agak bosan sambil berfikir sambil tunggu bas balik Shah Alam. Yap, aku cuma berfikir bila aku bosan. So, apa yang aku fikirkan, aku tweetkan. (mulakan dari bawah ke atas)

The dress? Jeng jeng jeng. Dark purple.Kaftan.

@FarrahJoyy Waitin for neil to get down on his knee

Yes, we all want to kahwen once and make it as memorable as possible. With all the money saved, how about Bali for the whole month?

Imma make it clear we're not into wedding gift. Money is what we prefer..

Invitation? Not gonna use facebook tag. Too riak. Imma use sms. More personal.. Pakai duit? Yeah, for 150 guests. Kira that!

The wedding venue? By the river. Belakang grandma's house..

Rita Rudaini shud be the favorite menantu ekceli, her wedding tak grand dan tak cost byk

@FarrahJoyy correct2! I mean, we can SAVE A LOT!

Ikut Ust Kazem, 2bahulu n 1 air milo kotak pun jadi. But, jiran2 will remember u as the kemut-est couple. Yeah, i dont care. We're richer

Try to bilang brapa banyak money we can save? Groom no need to pinjam ahlong just to get married anymore

Food? Kuih muih traditional and international. Plus, coffee, tea, and lemonade.

No hantaran, No pelamin, No bilik pengantin. But, imma keep bunga telur tho. Its a symbol kan?

When my sister gettin married, im not gonna serve guests with nasi minyak whtsoever..


Wahhh! I'm a genius!

No comments:

Post a Comment