Pages

Wednesday, February 16, 2011

Movie Review: Yogi Bear

Dulu kecik-kecik, aku rasa kita duduk brekkie depan tv tengok Hanna Barbera's and Disney's cartoons kan? kan?

In celebrating my birthday 3 days in advance, Atunmanna (the drifter), FarrahJoyy (the communicator) and Intan Byzura (the discussioner) berjimba dimulakan dengan acara-acara tengok Ugly Betty di mana Betty dapat Blobby Award, Iwan Shah main guitar hero sementara FarrahJoyy bersiap.

Cerita dimulakan dengan bagus sekali? Baiklah.

Selepas menjemput Intan dari Nusaibah (amaigad! lama gile tak masuk UIA, baju uniform pak guard pun dah baru!) mulakan hari jimba dengan makan satay. Oh wow.

Baik, movie review. Movie review.

Yogi Bear adalah seekor beruang coklat hidup kat Jellystone Park yang suka curi bakul pikenik orang2. Dia ada side-kick yang sengsangat adorable bernama BooBoo. (Justin Timberlake jadi BooBoo...everybody, auwwwww) Semua inventions dia adalah untuk mencuri pai, soda, chip, cake, chocolate, nachos, beef and cheese sandwich and the list goes on.

Ranger Smith adalah seorang lelaki up-tight yang berkenan dekat Rachel, the Movie Lady. Yang aku rasa kelakar dalam cerita tu adalah Mayor tu. Dia annoying.

Cerita agak statik dan tak kelakar sangat pun. Yang aku gelak tiga part - satu, masa BooBoo baca landing manual yang "Yogi, all i can see is us screaming.""nevermind" dan secondly masa Ranger Jones try nak drive the Armadillo dari Ranger Smith. Macam bangang. Dan thirdly, adalah bila diorang bersungguh naik train padahal 3saat kemudian sampai ke station Jellystone. Yang lain cuma gelak "hihihi" bukan "hahaha"

And, korang perlu ambil tahu:
1. kura-kura bermulut katak yang tak di awal cerita tak penting, adalah agak penting
2. jangan baca mandarin punya sub sebab bila Yogi kata "One Thousand" dia tulis 800. Boo
3. Cara marah seekor gorila adalah mendengus dan menjerut tali leher seseorang sambil mengugut.

Rating? 1/5 stars (sebab BooBoo chomel!)

Hari ditutup dengan makan dengan kenyang di Murni Safari, i mean Discovery. LOL

No comments:

Post a Comment