Pages

Monday, February 28, 2011

Siri Jelajah Gua ke Goa 4: Shopping-shoppingan, Jalan-jalanan, dan Pantai-pantaian


First Day: Miramar Beach and Panjim
Angie, Shoko, Urna dan gua sempat shopping pada hari pertama yang mana gua hampir muflis hari itu. We went to Miramar Beach and Panjim Market. I love beaches! Woohoo!! We stopped at Soul of India and I bought sari, pashmina, some hanging elephants, keychains, blouse, plus i got free cat-like-thingy-craft which I do not know whaffor.

Second Day: Marivel Beach
After the conference, the Entertainment Committee, Kumar bawak all the delegates ke Marivel Beach. Thanks to Madam Subha, gua beli capal satu. Pasir kat sana sangat halus dan gua yang gemuk ni hampir tenggelam dek kerana kehalusan pasir tersebut. Especially bila gua gila pakai sneakers pegi pantai.

Jauh gak la Dona Paula ke Marivel, gua rasakan keannoyance-an gua terserlah bila 3minit sekali gua tanya dalam bas tu - "Are We There Yet?"

Gua sayang Bablu dengan Henri yang layan gua main Laut Arab tu. Takde orang lain yang layan gua. Gua terharu. Bablu punya handphone adalah mangsa gua untuk kontek cousin Sanjeet. (by the way, cousin dia hensem!)

Giler ah, havoc betul warga ANNI+AiNNI ni! superb+supporting! Ada sorang delegate dari India nama dia Miloon, muka dia sejibik Mithun Chakraborthy! Sumpah, gua tak tipu! Dan dia belanja gua makan eskrem chocolate hazelnut! Yeay!

Third Day: Boat Ride Panaji
Rajin Entertainment Committee kitorang bawak kitorang jalan2. Malam tu gua teringin nak tengok Irfan menari atas bot disko kat Panaji tu, tapi gagal. Dia taknak. Hampa gua. Dan gua telah berjumpa dengan buku dan ruas dalam arena sinis - gua kenalkan Alec kepada korang. Giler ah, cam Simon Cowell pun ada dia ni.


Fourth Day: Old Goa, Bombay Bazaar, Panjim
Gua bernasib baik last day ada Keira, Urna, Werk, Angie dan Shoko pergi jalan2 sebelum balik. Kitorang sempat pergi St. Xavier Church, tempat di mana St. Xavier disemadikan. Goa ni banyak influence Portugis kalo korang nak tahu.


Kemudian, kitorang buat shoppingan kali terakhir kat Bombay Bazar. Macam dalam Amazing Race, gua dan Angie pakai tarik je pape yang berkenan. Bila gua bawak balik, gua tak tahu apa yang gua beli.

Oh, Entertainment Committee dah bertukar tangan ke Keira. She is soo good allocating time untuk bershopping dengan jayanya.

(entri kali ni cam kanak-kanak sekolah rendah kan? kemalasan melanda. nanti gua santekkan situasi dan ayat2)

No comments:

Post a Comment