Pages

Monday, February 28, 2011

Siri Jelajah Gua Ke Goa 2: Saat Getir Gua di Chhatrapathy Shivaji Airport

We were advised not to tell anyone that we were attending a conference especially kalau ada perkataan human rights dalamnya. First time naik MAS, gua taktau pakai remote control. Bapak lawak macam nak mati. Habih, gua selama-lama ni naik low-cost je. Nak acane? Nasib baik brader sebelah cool dan baik hati.

Sampai ke Mumbai International Airport, lepas turun dari kapal, gua try bau India. Dulu, masa kat UIA, ada orang yang pergi India balik eksaited bercerita bila sampai ke India, terus bau India. Gua berdiri lama kat luar tu, try bau India. Tipu la korang, mana ada bau pape.

Masuk dalam building, kita mestilah menclearkan passport kita di kaunter imigresen sebelum masuk menclaim luggage. Sekali gua dapat satu uncle Sardarji.

"Where are you staying in India?"
"The place called International Centre Goa"
"What is that place? Is it a hotel?"
"Yes, it is a hotel."
"Why is it called International Centre?"
"I dont know. Why dont you ask the owner?"

Gua diam sekejap. Siap la kalo gadoh dengan Sardarji tu. Mungkin diorang akan hantar gua balik Malaysia. Gua tanak. Gua nak jumpa Henri. Heh.

Bila gua keluar, gua terus ikut flow insan-insan keluar pintu Arrival. Gua check juga, kot-kot ada shooting filem ke, ada orang menari-nari macam citer hindi tu ke..mana nak tahu, gua boleh jadi ekstra kat sana. Sekali gua tak jumpa pintu masuk balik airport. Hoh, damn!

Gabrao mat, gua cakap kat diri sendiri. Mujhe saval acchi lohgo hay.

Chewah! Bhangra!

4kali mamat tu ulang "Yu von need to take the cab, yu go ask the sekkiu-rity to let you back in the aerrpot.take a free coach inside"

Lepas gua buat muka kesian kat pakcik security perut bulat dan gua paham apa dia kata kat kawan dia! "Yeh, kehsa admi hey? Tum suno nehi?" Vavi la ko, pakcik. Gua senyum muka kesian. Damn. Jatuh ego gua waktu itu.

Dia bagi tapi dia bising. Gua masuk ruang Domestic Transfer, beberapa ketika kemudian, gua nampak Shoko, Angie, Boyet dan Ellecer. Dan gua tahu waktu tu, Tuhan ada dengan gua. SENTIASA


No comments:

Post a Comment