Pages

Sunday, February 17, 2013

Duta Alor Setar Buat Lawatan Luar: Arabian Mendy

Sebelum korner ke rumah bakal pengantin kat Taman Mahsuri, Fasa 2C, aku dan family gi isi tank memasing kat Restoran Arabian Mendy, Jitra. Mak aku cakap Makcik Suhana yang cerita kat dia tempat makan ni yang mana chefnya orang Syria. Aloh, aku rasa takde la kagum sangat. Ramai sesangat foreigner kat Malaysia ni. Dah takde feeling jakun dah pun. 

Aku tau la Bandar Darulaman ni dah luar kawasan aku Duta Alor Setar. Tapi kan, pak-pak menteri pun buat lawatan rasmi ke luar negara gak. Luar dari jurisdiction diorang. Korang cer bayang, bagusnya aku, aku tak pakai duit kerajaan untuk kepentingan diri. Aku tak gunakan orang lain untuk keseronokan sendiri.


Sorry, gambar tak clear sebab diambil dari smartphone yang dibeli dari baucer smartphone rm200 untuk orang muda yg kerajaan punya tu.
 
Mak bapak aku nak reminisce zaman diorang kawen dulu ler kot, ajak kitorang makan nasi mendy dalam dulang ni. Aku ikutkan aja. 

Yelah, bila dah time kecik2 dulu keteqaq , bila mai tua2 ni, kenalah dengar cakap. Itulah antara nasihat aku bila aku pi mana2 ceramah pun "Kecik2 jangan dok keteqaq sangat, bila besar, nak bangkang parents, payah". Mana taknya, kalo ko dengar cakap masa kecik2, bila besar dan di saat ko nak mendegil, ko layak la buat ayat gini.."selama ni, saya ikutkan aja mak bapak cakap apa. Kali ni, not anymore". sarcasm intended.

Cewah.

Kitorang order gak shawarma, jamaican juice (bunyi cam dadah, kan? tetibe rasa nak slanga jamaica - haw do you do, maannn?), barbican. Hummus unfortunately tak sampai. Sedap, honestly aku cakap. Air asam je la. TAKDE BELACAN!

No comments:

Post a Comment