Pages

Sunday, February 17, 2013

Hari Pertama Sekolah Masta

Semalam adalah hari pertama kelas aku. Aku pegi dengan Dayah Saad, senior 3 sem. Untuk sem ni, aku amik Law of Securities & Derivative Markets dan Finance and Banking Law. 

Oh my gawd, Azwa! Kenapa ko amik killer subject on 1st sem?

Gulp. Jangan tanya aku, tanya kenapa subjects tak dioffer banyak pada hari Sabtu. Hari Ahad kan aku kerja. Ada final semester students (kalo korang kenal Elinna dari UIA) yang bagi pandangan dan nasihat, lepas kelas dia ada cakap; "Fikirlah baik2. Boleh drop lagi kalo nak. Its better amik Legal Research Methodology & Revenue Law dulu untuk 1st sem..." Aku paham concern dia, ye lah, untuk secure CGPA lawa. 

Its been almost 5 years since aku last masuk dalam kelas dan perlu mengepam masuk semua ilmu dari lecturers. Tak sama kelas dengan pegi conference2 masa aku kerja dulu. Dalam conference, banyak benda lain ko boleh pikir dan buat sambil orang kat depan dok bercakap. 

I've made few new classmates/friends, tho. Three of them are Puans yang aku pernah appear kat mahkamah. Kat kelas, boleh la kot kalo nak high five, kan. Ehehehe. Maybe tak.

Malam tadi, sambil makan nasi dengan gulai ikan haruan, sponsor masta aku a.k.a bapak aku tanya; 

"Macam mana kelas, Angah? Ok?"
"Entahlah, bapak. Rasa bodo." 

No comments:

Post a Comment