Pages

Tuesday, July 27, 2010

News of the Day

NEWS#1: Yes, yes, it can shoot the Exocet missile...so, can it dive yet?
KD Tunku Abdul Rahman Proves Capability


NEWS#2: Pregnant girls want to go to school meh? Did they go at first place before they got pregnant?
Sekolah murid mengandung, idea kreatif KM Melaka

NEWS#3: Its the cara halus to tell Rosmah
Tun Siti tak menyibuk

Begitu lama Tun Mahathir di tampuk kuasa. Tun Siti tetap bersederhana. Tiada cerita kemewahannya semasa di luar negara, atau bising campur tangannya dalam projek itu dan ini, tiada cerita 'kegarangannya' kepada pihak sana dan sini. Beliau hanya tersenyum dan merendah diri.

Bahasanya tidak bongkak, gayanya tidak berlagak. Tidak banyak cerita di media tentang dirinya, sehingga melebihi suaminya. Namun, sebagai insan tentulah ada kekurangan dan kelemahan di sudut-sudut tertentu. Demikianlah semua manusia.

Seorang pemimpin memerlukan isteri yang 'tidak menyibuk' seperti Tun Dr Siti Hasmah. Walaupun sangat terpelajar, tetapi tahu membawa diri sebagai isteri pemimpin. Setiap isteri pemimpin mesti pandai menjaga maruah suaminya.

Pandai menjaga nama baik politik suami. Jangan sampai suami dibenci rakyat kerana gaya dan sikap isterinya. Ertinya, jangan sampai rakyat membenci seseorang pemimpin 'pasal bini dia'. Buat semua isteri pemimpin, jadikanlah Tun Siti Dr Hasmah sebagai contoh yang baik dalam hal ini! Jangan lebih lajak dari laju, rakyat tak suka perangai macam itu!

NEWS#4: It is because the ladies just want a good and secured life OR just being "have high-expectation" and materialistic?
Wanita Asia tak suka kahwin

Menurut Daniele, disebabkan taraf pendidikan wanita meningkat, penyertaan mereka dalam sektor pekerjaan juga bertambah dan sebahagian daripadanya enggan memainkan peranan tradisional sebagai seorang isteri.


Mereka lebih suka mengekalkan status sedia ada dan mengejar kerjaya,” katanya.


Sebaliknya, kata Daniele, lelaki mahu mendapat zuriat, dan sesetengahnya mengharapkan mereka boleh bergantung harap dengan anak masing-masing ketika tua.

NEWS#5: Uwwaaa, if like this, I oso dont mind become a "pickpocketeer"
Peragut perolehi RM2,051 sehari

Kerjaya sebagai peragut memang lumayan.

Berdasarkan statistik yang dikeluarkan Kementerian Perumahan dan Kerajaan Tempatan (KPKT), dalam tempoh sehari seorang peragut mampu memperoleh purata pendapatan berjumlah RM2,051.


2 comments:

  1. Haha. aku suke sgt news no 3 tuu...=p

    ReplyDelete
  2. kalo makcik Rosmah tak paham2 jugak tatau la aku. tapi dah kurang berita pasal dia. kalo tak hari2 keluar berita. sebab tgh holiday kot.

    ReplyDelete