Pages

Tuesday, October 26, 2010

Cubaan Menulis Puisi Yang Gagal

Masih beberapa ketika
Aku teruja
Bercerita, senyum bahagia
Kisah malam menjadi rahsia
Malam yang penuh makna

Aku surrender la. Mana aku reti berpuisi, berpantun segala bagai. Straight to the story la ye. Everyone is talking about Adam's concert, right. When I was in one of my programme, we were visited by our sibling organization from Thailand. Dan kali ni, that German guy pun ada.

Pernah dah jumpa sebelum2 ni, so, takde la aku nak kontrol sangat. He's 15 years older than me. So, masa sembang2 kat sofa tu, aku bercerita dengan ofismate aku tentang concert Adam, dari A-Z, sebab dia pun bersembang dengan ofismate aku yang sorang lagi. Ofismate aku itu dok bercerita tentang program dan upcoming project.

(Kawan-kawan, apabila ada mata memandang, tentulah anda perasan dan tertengok kan. Maka itu lah terjadi. Pandangan kedua dia penuh makna)

Aku buat bodo dan keep bercerita pasal Adam and the Glamtroupe. And what Isaac did to Aya Lautner and Fanerrific kat KLIA.
blah blah blah

Note: Ofismate saya yang mendengar ini adalah seorang kaunselor. Dia memahami kegilaan remaja seperti saya

Bila aku disuruh perkenalkan dia kepada peserta program, aku cakap bahasa sebab ada peserta yang kurang faham
English. Dan dia diminta bagi ucapan. Lepas tu, ofismate aku yang seorang lagi cakap gini;

"
Why you never talk in Bahasa? You were in Jakarta for more than 4 years. You know how to speak bahasa right? Why don't you cakap bahasa di sini? "

Terbeliak mata aku. Tak sedar aku pun jerit
"You can speak in bahasa?"

Dia senyum. Macam *pling* ada tanduk atas kepala dia. Muka dia time tu
"i know what you did last summer"

Hoozzshheet!

Sebelum dia blah ikut ofismate aku pegi makan taugeh chicken, dia cakap gini
"Saya juga enjoy lagunya dia"

Hoozzshheet lagi!


2 comments:

  1. hahahaha..lawak2..dok tgh bayang canela muka awk time tu..hahahaha..

    ReplyDelete
  2. Kak Ji, saya jadi patung 10 min sampai kena tampar dengan ofismate saya...

    ReplyDelete