Pages

Tuesday, November 30, 2010

Movie Review: Harry Potter and the Deathly Hallows

So, I tricked Aya Lautner and Madam Fit to go watch Harry Potter with me in Sunway Pyramid…no no, Madam Fit tricked me and I tricked both…arrghhh… nevermind

Harry Potter 7 in my opinion is the turtle-slowest Harry Potter movie I have ever watched. Tahu kenapa? Its Harry Potter! Semua yang korang expect dari sebuah filem Harry Potter ada dalam HP7.


Scene 1 – Pengorbanan kawan-kawan
So, Harry kena diselamatkan kan, dan semua yang ambil berat pasal dia akan datang bantu. Tapi, tentulah nampak tak real kalo semua selamat dan sejahtera, jadi diorang korbankan Mad Eye dan lubangkan telinga one of the twin. Dobby pun dikorbankan bila kena dagger Bellatrix. Hermione juga kena seksa toreh tangan.

Scene 2 – Rasa bersalah Harry
Harry rasa bersalah dan cuba nak lawan sorang-sorang then Ron pun datang cakap
“its not about you, its bigger than that” dan dia juga selalu 'heart to heart' talk dengan Hermione.

Scene 3 – “I Know What You Need Even When I’m Dead”
Dumbledore macam lelaki botak dalam Spies yang tahu gadget apa yang akan guna bila diorang ada masalah nanti. Contohnya Hermione dapat buku cerita, Ron dapat lighter thingy tu and Harry dapat Snitch yang dia tangkap dulu. Semua benda alah tu, bantu diorang cari klu.

Scene 4 – Benda Jahat yang diorang Jumpa akan Influence Persahabatan
Bila diorang jumpa satu benda yang ada element jahat, benda tu akan bagi diorang bad energy. Dan diorang akan terjangkit dan ada konflik. Bila ada konflik, gaduh-gaduh, sorang blah dan mintak orang yang bersalah pilih yang mana dia nak ikut. Dan 'for some obvious reason', dia akan pilih hero.

Scene 5 – Harry selalu akan diselamatkan
Bila Harry sorang-sorang dan kesusahan, tetiba je ada yang datang tolong. Kalo kita tengok balik, mula2 yang ada untuk Harry adalah Hagrid, kemudian Hermione, kemudian Ron and of course, Dobby. Satu panggung excited bila Dobby datang. Macam dia tu guardian angel si Harry. Siap minah kat belakang aku menangis teresak-esak bila Dobby mati.

Aku rasa Ginny Weasley sangat cantik bila besar, tak salah la pilihan Harry bila dia kawen kang.

Banyak je boleh cerita, but then, aku kena terima hakikat, Harry Potter ni ada peminat dia sendiri dan sebahagian besar peminat dia adalah kanak-kanak yang aku rasa tak kisah pun cerita dengan garapan lebih kurang sama over and over again. I’m not a fan, that’s why I think it’s a bit slow and predictable. Nevertheless, aku enjoy cerita alam magika dan medieval era. Turn me on! LOL

Looking forward to see how Harry destroy Voldermort in Harry Potter 8 tho. I mau tutup buku. Tahukah anda saya telah menonton semua filem Harry Potter atas usaha sorang budak bernama Iwan Syah?

No comments:

Post a Comment