Pages

Tuesday, November 30, 2010

Movie Review: Tangled

Berusaha aku tido dalam kereta ofismate on the way balik dari Chenderiang sebab malam tu nak pegi tengok cerita Rapunzel kat Sunway Pyramid. hahahaha..Ingat lagi aku menjerit tengok trailer cerita ni masa aku tengok The Sorcerer's Apprentice dulu. Dan bila aku nampak "Kungfu Staring Contest!" tambah menjerit aku... Yes, peeps! Kungfu Panda will be back.

Walt Disney tanpa gagal buat animasi yang comel tahap langit!

Rapunzel versi Disney ni beza dengan Rapunzel yang kita baca dulu. Kenapa rambut dia panjang dan blonde adalah disebabkan semasa mak dia aka Permaisuri sakit nak beranak, pengawal dikerah mencari satu bunga ajaib dan bagi mak dia minum dan tada! rambut dia kaler emas. Yang menyebabkan the villain nak lock dia atas tower (which make more sense dari sebab the parents curi buah dari kebun nenek kebayan) ialah, keajaiban bunga tu ada pada rambut dia. Tapi, rambut dia tak boleh potong, kalo potong dah tak magik.

And... tibe2 datang si super handsome Flynn Rider aka Eugene Fizherbert... *ded*
oh, rambut beliau bisa buat aku dup-dap, dup-dap

Maximus (the horse) and Pascal (the chameleon) as the animal companions pun lumrah filem Disney. Cute, buat ko rasa ko nak sekor. Haish!

Kalo aku jadi Rapunzel, mahu gila kalo hari-hari; kemas rumah, masak, buat kuih, melukis, baca buku, kemas rumah, masak, buat kuih, melukis, baca buku... nasib baik ada internet!

Sorry aku merapu, tapi aku tak dapat concentrate sebenarnya masa tengok cerita ni, sebab kat sebelah kitorang ada sorang minah ni, dengan kuatnya asyik... "Comelnya" (aku rasa comelnya tu ada la dalam 50 kali) and then.. "Kenapa dia macam tu?" and her annoying laugh. Twice aku sound dia,

"Dik, first time datang tengok wayang ke?"

Dan SUMPAH kalo aku kawan dia, aku akan cakap,

"Ni last aku datang tengok wayang dengan ko, retard!"

The movie was fun tho, aku rasa aku akan tengok lagi. Dengan penuh penghayatan dan konsentrasi.

No comments:

Post a Comment