Pages

Sunday, October 2, 2011

Bila Yang Arif Tanya Soklan...

Lupa nak cerita *tepuk dahi* gua dah short call. Mekasih la kat LA gua yang susah payah ingatkan gua itu ini sebelum time. Kalo tak, memang gua pegi sengih depan hakim. 

By the way, gua dah janji sama hakim gua akan semak 2 dari 3 soalan beliau yang ketiga-tiganya gua gagal dengan jayanya sambil terliuk-liuk sebelah SHA. 

"Kamu dulu Sekolah kat SMKDSO, betul? Tinggal kat Lorong Seri, dekat dengan roundabout Teluk Wanjah tu, kan? BAIK! Soalan saya ....."

(lap peluh dengan penuh budiman di wajahku nan jelita pakai SK II hari pertama)

1. Beritahu saya siapakah Dato' Syed Omar?
Beliau adalah Menteri Besar Kedah dari tahun 1959 - 1967. Selanjutnya, boleh baca kat sini. (gua even malas nak kopipes. Dasar Generasi Google)

2. Siapakah Wan Jah?
Sumpah saya tak jumpa, Yang Arif! Dah google. Jumpa Wan Jah Market , Teluk Wan Jah , bulatan Wan Jah dengan Wan Jah Maktab je. Saya mintak izin pegi Muzium Negeri dulu, boleh?


No comments:

Post a Comment