Pages

Wednesday, October 5, 2011

(UntukMu PMR: Kertas BM) Gua Mahu Berleter

Kertas I - Pilihan Jawapan
Mari kita bersemuka (Lets face it) gua dan korang buka akaun Facebook, Twitter, Google Tambah, tulis blog, buat Tumblr - untuk apa?
I. untuk berkongsi cerita dan gosip
II. untuk layurkan di hidung kawan aktiviti snorkeling, bersauna dan berjoging anda
III.  untuk dapat kawan baru
IV. untuk ngendap orang
V. untuk kaut perasaan seseorang narcisst sekali sekala
VI. untuk setanding dengan kawan-kawan lain kerna tak sanggup lagi dikutuk oleh mereka bahawa jika tiada twitter dan seumpama, korang tak hip
VII. untuk menunjukkan kehidupan anda tidaklah sebosan mana.

A. I, II, IV dan VI
B. II, III, dan IV
C. II, III, V, dan VI
D. Semua di atas

Jawablah apa pun. Ini soalan multiple choice. Korang nak bulatkan semua dengan memilih D - takpe. Gua ok. Gua apa pun ok. Cuma, kalau ada yang pilih jawapan VII, gua rasa korang memerlukan kehidupan sebenar dengan orang sebenar. Kat luar rumah.

Habis, kenapa gua pun ada semua tu? Sebab gua nak rasa glamer? Mungkin. Meh gua karangkan 180 perkataan untuk korang.

Kertas II - Karangan

...........

10 minit kemudian * tchh.... nak karang apa ni?*


NOTALUTUT
Gua dah jawab kertas ni tahun 2000 dulu. Dengan warna yang berterbangan (with flying colors). Masa tu gua tak tahu kewujudan internet lagi. Gua cuma tahu buku dan perpustakaan. Gua tak reti apa itu Google dan Wikipedia. Gua pernah lebih kreatif .Gua juga pernah terkenal sebagai ensiklopedia bergerak kerana ketereran luar jangkauan gua mengetahui dan menerangkan perkara-perkara remeh. 

Motif entri ini tanpa hala tuju ini? Gua cuma mau korang baca. Buang masa barang 10minit dari hidup korang. Sebab gua dah gunakan dalam 20minit tulis entri ini (termasuk edit) memandangkan gua tak tahu apa jadahnya bentuk Writ Saman. Berguna atau tidak entri ini, korang tentukan sendiri.   

SELAMAT MENEMPUH BAHTERA PEPERIKSAAN, ADIK-ADIKKU.

Pengakuan: Gua tipu pasal perpustakaan. Gua jarang masuk perpustakaan selain untuk tidur atau disuruh cikgu. Gua selalu masuk bilik sebelah perpustakaan. Itu sebab kitorang diwajibkan mengadakan pembelajaran di situ atas permintaan Ustazah Majdah.

No comments:

Post a Comment