Pages

Wednesday, October 5, 2011

Cubaan Cerita Merapu Part 1 - Tech Sana Sini

Situasi di sebuah Megamall.

Tiga sahabat telah berjanji untuk menonton wayang bersama. Setelah membeli tiket wayang cerita yang review di internetnya agak bagus, tiga sahabat duduk bersidai di tepi-tepi dinding berdekatan pintu masuk ke panggung. Suasana diam. Tiga sahabat terkadang melihat jam di handphone android terkini yang boleh didapati di pasaran dengan harga empat kali gaji seorang N17, terkadang membalas SMS boyfriend sambil gelak sendiri, terkadang melihat orang yang lalu lalang dan memberikan tips fesyen sesama sendiri.

"Korang.." seorang dari tiga sahabat tersebut bersuara memecah kesunyian. "korang dah tengok youtube sensation yang kita suka tu?"

Pantas dua sahabat lagi mengangguk. "Dah tengok. Tapi vid dia yang kali ni cam hampeh sket. Tengok tak part yang dia buat- buat terpregnant tu? Oh mai gawd, lawak giler" Sahabat kedua ketawa terbahak-bahak.

Sahabat ketiga pun menyampuk "Itulah saya dah link kat Facebook hari tu. Korang nak tau, ada sorang minah ni dok kutuk-kutuk, apahal ntahnya.."

"Ala, takpe. Kita kan boleh buat twitter party...oh yeah.."

"Twitter susah la sekarang. I taknak lock tweet tapi I taknak certain orang tu baca nanti. Kalau Google+ ada feature yang I tak perlu nak share dengan orang tak? Kan macam FB ada PM tu kan.."

"Entah"

Tiga sahabat terdiam di situ. Tiada lagi isu. Tidak lagi ketawa.

(Pling) Pintu masuk panggung 4 telah menyala. Tiga sahabat melangkah masuk ke dalam.


Nota: Sila bagi idea untuk tajuk. Gua rasa durjana tak reti letak gapodio

No comments:

Post a Comment