Pages

Sunday, October 16, 2011

Movie Review: Nasi Lemak 2.0

Untuk pengetahuan, gua berjaya beli Nasi Lemak 2.0, felem arahan pertama Namewee dari hanpon abang gua. Gua takde la nak sangka begini perasaan gua. Gua puji Namewee mengetengahkan kebanyakan kaum di Malaysia. However, dia terlalu fokus kepada beberapa titik sahaja namun dia lupa titik-titik lain yang penting dalam melengkapkan naskhah beliau tersebut ini... peehhh! gua bunyi Yusof Haslam.

Cerita ni adalah terbaik untuk kaum-kaum yang overanalysed macam gua. Dan juga untuk orang-orang yang tahu Namewee tu apa dan sarkastiknya bagaimana. Abang gua yang simple minded muka toya dan menguap banyak kali. Walaupun gua okay dengan cerita ni, honestly cerita dia agak lengthy dan gua rasa patutnya ada iklan sekali-sekala.

Paling kelakar dalam cerita ini hanyalah scene belajar buat rempah ayam rendang dengan David Arumugam yang sembunyi belakang pokok.

Dan sayangnya, dia tak cerita keseluruhan "pembuatan nasi lemak" tersebut. Tetiba dia buat sushi telur je time pertandingan. Gua distracted gile dengan perut bergoyang belakang nenek tu! Gua rasa cam nak rodok dengan kacip!

Cerita ni pasal apa sebenarnya? Pernah tengok God of Cookery? Ala, cerita lawak Hong Kong pasal sorang mamat (gua rasa Stephen Chow) yang turun/naik mau jadi Tuhan Masakan. Nasi Lemak 2.0 ini adalah cerita itu yang telah dilocalizekan.

No comments:

Post a Comment