Pages

Thursday, December 29, 2011

Movie Review (half and half): Enthiran

Malam tadi, untuk ke 34kalinya gua tengok 3 Idiots - kat TV3. Gua sumpah banyak kali dekat tokey Sistem-Whatever-Berhad tersebut kerana tak ajar anak buah pikir pakai otak.

Korang bayangkan, movie tu dah la diletakkan dalam dua part - itu pun nak potong-potong scene lagi. Abeh? Camna orang nak percaya kat berita-berita korang yang sah-sah dipotong ikut kesukaan korang?

Nevermind that.

Selepas itu kemudian, gua kebetulan terkalih channel ke RTM2. Gua rasa RTM patut bangga, ada juga yang nak buka channel diorang. Maklumlah, orang ohsem (macam gua), atau baru belajar nak ohsem dan/atau sewaktu dengan antara kedua-dua tersebut tak tengok channel free dan ambience tahun 80-an tersebut.

RTM2 tayang Enthiran(Robot) lakonan Rajnikanth dan Aishwarya Rai. Kali kedua. Tahun ini. Kali pertama, time Deepavali hari tu.

Oh, gua tengok masa gua kat kedai makan. Gua takde power atas remote control diorang.

First round gua tengok takat sampai si Chitti Robot tersebut bercakap dengan segerombolan nyamuk. Tersedak gua guling-guling sebab tengah makan then tergelak tidak sopan sehingga mengeluarkan bunyi babi dari hidung sebab gua rasa lawak nak mampus nyamuk boleh cakap Tamil.

Gua juga wonder untuk beberapa bagaimana hero lagenda (untuk watak Vasee) tersebut nampak sungguh tiada sebarang kedutan dan berambut alun cantik walaupun beliau 12 tahun lebih tua dari bapak gua.

Malam tadi, gua tengok round kedua, part Chitti dah jadi jahat. Gua juga dah dapat figure, kemudaan Rajnikanth adalah atas teknologi kosmetik yang kita namakan airbrush makeup. Gila juga seutas robot terhadap seorang wanita sampai sanggup sediakan sebuah mall untuk wanita tersebut. Mana bisa seutas robot mengenali robot lain yang bukan robot tapi menyamar jadi robot dengan hanya scan sisi wajah? Oh....

Dan tanpa gagal juga untuk kesekiankalinya, gua gelak sampai keras perut - Vasee suruh Sana (Aishwarya) delay Chitti untuk 24jam. Kalau 20minit ke, 2jam ke gua rasa amat relevant. But, 24jam?!

Hahahaha hahaha ahahahha ahaa haha

And, what the effin fook is Robot-Sapien? Ahahahaha... Sperm robot... Ahhaha hah ahah ahhahahaha ahahahhahaha ahaha hahha hahaha

Oh.. gua harap sangat Ra-One seseronok untuk diketawakan sebegini...

No comments:

Post a Comment