Pages

Sunday, November 4, 2012

Movie Review: Hantu Kapchai

So, my brother bought DVD pasar malam "Hantu Kapchai" lakonan Zizan Razak, Firz Fairuz dan Neelofa. Lawak la jugak (menguap). 

Cerita dia tak pi mana pun. Hang paham dak concern aku? Cerita Plagiat. Dari cerita mati pastu jadi roh sebab tak boleh nak cross over and selalu yang akan nampak adalah kawan loser & yang tak berapa center, adik try avenge kematian abang dan ambik alih role abang, arwah bapak dulu legend dan ada simpan sesuatu yang berharga yang mana kemudian akan memenangkan hero dan scene lawak2 masa tengah race.  

Kalau ada orang gitau korang kata, "oh my, cerita tu lain dari yang lain" kasi dia pfftttt...
Or maybe sebab dia tak tengok movie tegar cam aku kot. So, tak yah pffttt kuat2, buat dlm hati je. 

CGI dia... yang part membawak masuk ke piston, engine... ala-ala fast and furious kan? If tengok kat panggung, maybe lawa la, dah DVD ni.. hummm...

Lawak pada aku, ada pada 4 momen. 

1) masa polis nak tangkap Remy Ishak dan dia buat macam kucing marah tu. Kiut nak mampus!
2) Firz Fairuz conteng pensel kat dinding pastu calit kat dahi (nak bagi nampak cam dia tu selalu sujud)
3) Si Greng Jambu datang bagi salam kat rumah Ajib "Assalamualaikum. Tak jawab berdosa, jawab gatai"
4) Firz Fairuz baru sudah solat dengan Neelofa pastu nak baca doa, nampak Ajib, then dia kata "besok-besoklah kita baca doa"  

Ye, aku pun tak paham bakpo aku gelak sungguh-sungguh yang no. 3 tu.

Ada satu momen awkward, yakni pada masa Neelofa jerit kat Akim "tapi saya lebih suka kalo awak bagi bunga-bunga tu sendiri kat saya" (or, lebih kurang ayat tu lah...) 

Ko berdiri tak sampai 10 tapak pun dari dia. Perlu jerit ke, kak ros? Perlu ke? Perlu ke? 

No comments:

Post a Comment